Článek
Insignia jen ztěží zapře, kde se designéři Opelu nechali inspirovat. S podobně vzhlížejícími vozy totiž na letošním ženevském autosalónu přišla již automobilka Chrysler. Její studie dvoudvéřového Crossfiru a pětidvéřového Airflitu byly bezesporu vodítkem pro designéry rüsselsheimské automobilky.
Studii Insignia, podobně jako zmíněným konceptům Chrysleru, dominuje mohutná maska chladiče a klenutá záď. Insignia však přichází se zajímavým řešením otevírání dveří. Zatímco přední dvojice dveří se otevírá klasickým způsobem, dvojice zadních je posuvná. Zadní dveře se však dají rovněž otevírat klasickým způsobem. Víko zavazadlového prostoru je pak možné otevřít jako celek, anebo jen prosklenou část.
Pod kapotou burácí osmiválcový motor o výkonu 250 kW (344 koní), který dokáže téměř pětimetrový vůz rozparádit až na maximální rychlost 250 km/hod. Z nuly na stovku pak Insignia vystřelí za méně než 6 vteřin.
Rozměry studie Opel Insignia | |
Délka | 4803 mm |
Šířka | 1914 mm |
Výška | 1414 mm |
Rozvor | 2915 mm |