Článek
Jméno Mokka si motoristická veřejnost spojí s Opelem představeným roku 2012. Po odmlce se vrací, ovšem ve zcela jiném kabátu.
Předně je plodem koncernové spolupráce v rámci skupiny PSA, stojí tedy na kompaktní modulární platformě CMP. Sdílí ji například s hatchbacky Opel Corsa a Peugeot 208, a také dalším crossoverem, Peugeotem 2008.
I přes o 2 mm delší rozvor je nová Mokka o 12,5 cm kratší než předchozí generace. Může za to významné zkrácení převisů, díky čemuž auto vypadá o poznání dynamičtěji. Šířka navíc narostla o 10 mm na 1791 mm.
Opel Corsa, nebo Peugeot 208? Souboj dieselových sourozenců
Novinka s sebou nese nový designový jazyk s velkou maskou připomínající legendární model Manta. Interiéru dominuje nové uspořádání palubní desky. Skládá se ze dvou navazujících obrazovek s úhlopříčkou 10 a 12 palců, které plní roli digitálního přístrojového štítu a infotainmentu.
Opel opět sází na moderní technologie, součástí příplatkové výbavy jsou tak například LED Matrix světlomety či inteligentní adaptivní tempomat.
Nejprve elektricky
Moderní základy v platformě CMP umožňují zástavbu baterií do podlahy. Novinka tak přijíždí nejprve v elektrické variantě, kterou nabízí i zmínění konkurenti. Lokálně bezemisní pohon přidává malé písmeno „e” do názvu. Mokka-e nabídne výkon rovných 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 260 N.m.
Baterie má kapacitu 50 kWh. Dojezd dle přísnějšího protokolu WLTP činí 322 kilometrů ve standardním režimu. Rychlonabíjení stejnosměrným proudem umožní dobití na 80 procent kapacity baterie během 30 minut.
EU se obává dodávkářského gigantu, spojení PSA a FCA má ohrozit konkurenci
Později se pod kapotu dostanou i zážehové a vznětové motory. Ty zatím Opel podrobněji nekomentuje, ale vzhledem k použitým základům se nejspíš jedná o tříválcovou přeplňovanou dvanáctistovku v několika výkonových stupních a vznětovou patnáctistovku se čtyřmi válci.
Nová Mokka by měla zamířit na evropské trhy později během léta, k dealerům by pak měly první vozy zamířit začátkem příštího roku.