Hlavní obsah

Opel nabídne hybridní Grandland X i jako předokolku, stále láká na výkon

Chcete-li Opel Grandland X s více než dvousetkoňovým výkonem, musíte sáhnout po elektřině, ale drahá čtyřkolka už není jedinou volbou. Opel představil variantu Hybrid s 224 koňmi kombinovaného výkonu. A protože se jeho baterie dá dobíjet, dosáhnete na registrační značku pro elektromobily a nebudete muset kupovat dálniční známku.

Foto: Opel

Opel Grandland X Hybrid

Článek

Výkonovým vrcholem nabídky Opelu Grandland X je stále varianta Hybrid4, která dává tři stovky zčásti elektrických koní. Na světě je už od jara. Pokud však z nějakého důvodu nechcete pohon všech kol, ale plug-in hybrid ano, i vám má nyní Opel co nabídnout. Představil totiž variantu bez elektromotoru na zadní nápravě.

Je tedy samozřejmě slabší - celkový výkon systému je 165 kW/224 koní a 360 N.m. Stejně jako Hybrid4 je pod kapotou předokolky přeplňovaná benzínová šestnáctistovka o 132 kW/180 koních, ovšem pomáhá jí jen jeden 109koňový elektromotor, nikoliv dva.

Foto: Opel

Zvenčí poznáte plug-in hybrid jen podle krytu nabíjecí zásuvky a emblémů.

Baterie zůstává stejná - lithium-iontová o kapacitě 13,2 kWh, a stejně tak i osmistupňová automatická převodovka. Čistě na elektřinu má vůz ujet až 57 kilometrů, tedy o chloupek víc než čtyřkolka - ta má zvládnout 50 km.

Pohonné ústrojí je shodné s tím v Citroënu C5 Aircross Hybrid, který se představil před několika týdny. Auta sdílejí platformu ještě s Peugeotem 3008. Dvojitý šíp na rozdíl od Opelu nemá v nabídce elektro-čtyřkolku.

Foto: Opel

Jako většina plug-in hybridů, ani Grandland X neumožňuje rychlonabíjení stejnosměrným proudem.

Opel udává, že Grandland X Hybrid by mohl za určitých podmínek zvládnout jezdit pořád jen na elektřinu. Vychází z toho, že v Německu většina lidí denně ujede pod 50 km. A pokud budou svůj vůz pravidelně nabíjet a budou jezdit pomalu, spalovací motor nemusí vůbec využívat.

Pochopitelně, i tato varianta v Česku dosáhne na „elektromobilní” registrační značku, neboť její emise CO2 měřené dle metodiky WLTP jsou 31-34 gramů na kilometr. Tedy o malinko víc ve srovnání se čtyřkolkou, která má 29-32 gramů na kilometr.

Řada aut nemusí mít od ledna dálniční známku

AutoMoto

Výhodou verze Hybrid oproti Hybrid4 je samozřejmě cena. České srovnání zatím poskytnout nemůžeme, známe jen německé ceny, a rozdíl není malý. Čtyřkolka začíná na 51 165 eurech (1,3 milionu korun), nově představená předokolka stojí od 44 190 eur (1,13 milionu korun).

Související články

Výběr článků

Načítám