Článek
S délkou 3,68 metru je nový Opel Karl, který nahrazuje agilu vyráběnou společně s chevroletem, o pár čísel větší než konkurenční kolínská trojčata od TPCA (3455 mm), Renault Twingo (3,59) či Škoda Citigo (3,56 metru).
Uvnitř je dostatek prostoru, díky vyšší stavbě karoserie zejména pro hlavy cestujících vepředu i vzadu. Samozřejmě pro nohy volného prostoru není přehršel, pohybujeme se v rámci miniautomobilů, na kratší vzdálenosti by ale Karl mohl odvézt i čtveřici dospělých.
Pro model Karl bude v nabídce jediná motorizace, tou je nový benzínový litrový tříválec s výkonem 55 kW/75 k. Tento motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba paliva v kombinovaném režimu dosahuje dle automobilky 4,3 l/100 km.
Kromě standardního asistenčního systému pro rozjezd do svahu HSA (Hill Start Assist) nabídne Karl systém pro udržování jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning). K dispozici (standardně od stupně výbavy Enjoy) je i systém Park Assist a tempomat s omezovačem rychlosti.
V nabídce příplatkové výbavy nebudou chybět některé luxusní prvky jako například prosklené střešní okno nebo vyhřívaný volant. Pro „Karla” bude na výběr 10 barev karoserie a podběhy mohou vyplňovat až šestnáctipalcová kola.
Prodej bude zahájen letos v létě. „České ceny budou oznámeny nejpozději do konce března,” uvedl pro Novinky.cz Martin Hejral z tuzemského zastoupení Opelu.
Na bázi Opelu Karl vznikne i jeho dvojče, Chevrolet Spark. Ten se ukáže počátkem dubna, v Česku se prodávat nebude.