Článek
Movano bylo ještě do nedávné doby sourozencem další velké dodávky Renault Master. V momentě, kdy se Opel v roce 2017 přidal do skupiny PSA a později do obřího konglomerátu Stellantis, bylo ale jasné, že to partnerství s Renaultem nebude mít dlouhého trvání. Opel pak v oblasti užitkových vozidel podle očekávání postupně přecházel na techniku Peugeotu a Citroënu.
Opel představuje vodíkovou dodávku, na trh dorazí ještě letos
Spolupráce začala od nejmenších modelů, kdy Opel Combo převzal techniku od Citroënu Berlingo a spol., a vše pokračovalo přes vivaro na základech Peugeotu Expert a dalších. Největší movano teď převzalo platformu od Peugeotu Boxer, Citroënu Jumper či Fiatu Ducato.
Technicky je na novém Movanu ve srovnání se zmíněnými odlišný jen štítek výrobce. Opel bude vůz nabízet jako osobní i užitkovou verzi, a také ve čtyřech různých délkách a třech světlých výškách. Všechny movana Opel vyrobí v polském závodě v Gliwice po boku hatchbacku Astra, která se bude přesouvat do Rüsselsheimu v Německu.
První jízda elektrickými dodávkami Stellantisu: Příjemná auta za nepříjemnou cenu
Nová verze největší dodávky uveze až 2,1 tuny a nákladový prostor nabídne objem 17 metrů krychlových. Pod kapotou pak můžeme očekávat ostřílené agregáty na základech sdíleného vznětového turbodieselu 2,2 litru. Motor se ukáže v různých verzích s výkonem od 120 do 165 koňských sil. Pohon bude přes šestistupňový manuál pohánět přední nápravu.
Novinkou v nabídce bude také elektrická verze Movano-e. Ta bude stát na elektromotoru s výkonem 90 kW. Sílu a energii bude vůz čerpat z lithium-iontové baterie s kapacitou od 37 do 70 kWh. S točivým momentem 260 Nm auto nabídne dojezd od 117 do 224 kilometrů dle metodiky WLTP. Je tedy patrné, že Opel Movano-e stvořil pro provoz ve městech. Dodávka by se pak měla začít nabízet už v tomto roce.