Článek
Zatímco Ford Fiesta vyklízí pole malých hatchbacků, značky Opel a Vauxhall nic takového neplánují a model Corsa plánují nabízet i do budoucna. Britskému magazínu Autocar to sdělil šéfdesignér Mark Adams.
Udržet ekonomičnost výroby se podle něj daří díky tomu, že tyto značky jsou součástí gigantického koncernu Stellantis. Na stejném technickém základě jako corsa, nazvaném CMP, stojí několik dalších aut, což zlevňuje cenu jednoho kusu díky velkému objemu výroby.
Patří k nim Citroën C4, Peugeot 208 či třeba čínská dvojčata Dongfeng Fengshen/Aeolus Yixuan. Podle webu Carscoops na ní přijede také příští generace Citroënu C3, chystaná Lancia Ypsilon a zatím bezejmenný hatchback od Fiatu.
Opel Corsa prošel modernizací
Neznamená to však, že by všechna tahle auta byla stejná - platforma umožňuje různým automobilkám postavit auto do značné míry podle svých představ. To podle Adamse znamená, že i když jsou auta v některých oblastech stejná, jsou to místa, kde to je zákazníkům jedno. A v oblastech, na které zákazníci dají, jsou vozy rozdílné.
Příští generace má ovšem jezdit na nové platformě, označené STLA Small. Ta bude výhradně pro elektromobily a bude evolucí současné platformy eCMP, která je verzí CMP pro elektromobily a jezdí na ní např. Jeep Avenger, Opel Corsa-e či Peugeot e-208.
Je tedy nasnadě, že příští corsa bude elektrická; Opel ostatně už v minulosti oznámil, že od roku 2028 bude výhradně elektromobilní značkou. Současná corsa přišla na svět v roce 2019 a čerstvě prošla modernizací, takže můžeme očekávat, že zcela nová generace přijde někdy v roce 2027.