Článek
Po velkých a středních užitkových vozech se skupina PSA pouští postupně do elektrifikace kompaktních dodávek. Včetně modelů od Citroënu, nyní Opelu a brzy nejspíš i Peugeotu.
„Combo-e dále rozšiřuje naši nabídku lehkých užitkových vozů s nulovými emisemi, kterou otevřela koncem loňského roku elektrická dodávka Opel Vivaro-e. Do konce roku 2021, kdy vyjede nové elektrické Movano-e, budeme mít kompletně elektrifikováno celé naše portfolio lehkých užitkových vozů,“ říká Michael Lohscheller, šéf automobilky Opel.
Opel ukazuje Vivaro-e, mezi elektrickými dodávkami zaujme dojezdem
Nepřekvapí, že druhý takový kompaktní přírůstek, Combo-e, nabídne shodnou techniku jako ë-Berlingo. Elektromotor pohání přední nápravu a má výkon 100 kW, 136 koní. Točivý moment činí 260 Nm. V závislosti na verzi se Combo-e dokáže rozjet z klidu na 100 km/h za pouhých 11,2 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h.
U 100kW stejnosměrných nabíječek se 50kWh baterie nabije na 80 procent během 30 minut. V závislosti na specifikaci daného trhu může být Combo-e standardně vybaveno buď třífázovou nabíječkou 11 kW, nebo jednofázovou nabíječkou 7,4 kW.
Citroën představuje ë-Berlingo, elektrickou kompaktní dodávku
Díky modulární platformě je celý trakční akumulátor složený z 216 buněk poskládaných do 18 modulů uložený pod podlahou v prostoru mezi přední a zadní nápravou, takže prostor pro cestující i zavazadla není nijak omezený.
V nabídce bude standardní verze s délkou 4,40 m a rozvorem 2785 mm, která může přepravovat předměty dlouhé až 3090 mm. Užitečná hmotnost tehdy činí až 800 kg a prostor pro náklad má objem 3,3 až 3,8 m3. Vůz dokáže převézt europaletu, díky šířce mezi podběhy zadních kol.
Varianta XL je dlouhá 4,75 m, má rozvor 2975 mm, disponuje prostorem pro náklad až 4,4 m3 a dokáže převážet předměty dlouhé až 3440 mm. Díky tomu dokáže verze XL převézt dvě europalety za sebou. Přípojná hmotnost činí 750 kg.
Cenu novinky zatím české zastoupení neoznámilo.