Článek
Současný Opel Astra se už před řadou měsíců objevil jako konvenční vůz a plug-in hybrid. Už tehdy však automobilka slibovala i plně elektrickou verzi - a tu máme nyní před sebou. Kdo by však čekal, že po vzoru corsy, zafiry a comba dostane novinka označení „Astra-e“, mýlil by se - je to „Astra Electric“.
Základ v platformě EMP2 V3 francouzské odnože koncernu Stellantis zůstává, takže odkud pochází technika, je nasnadě - z Peugeotu e-308, který se ukázal před několika týdny. Znamená to baterii o kapacitě 54 kWh a dojezd na jedno nabití až 416 km podle metodiky měření WLTP.
Elektromotor, pohánějící přední kola, má 156 koní stejně jako u peugeotu, avšak 270 Nm - o 10 více než u „e-třistaosmy“. Zrychlení na stovku si Opel zatím nechal pro sebe, pochlubil se ale nejvyšší rychlostí, která je 170 km/h. To je o 10 více, než nabídnou třeba produkty koncernu Volkswagen na platformě MEB s pohonem jedné nápravy.
Peugeot 308 má elektrickou verzi, slibuje pohádkovou spotřebu
Spotřeba energie má být podle WLTP 14,9 kWh/100 km a baterii je možné nabíjet až 100kW DC nabíječkou, kdy nabití na 80 % zabere asi půl hodiny. Při nabíjení stejnosměrného proudu astra pojme 11 kW.
Baterie je uložena v podlaze a podle výrobce tak nezabírá prostor pro zavazadla, který je v případě kombíku o objemu 516 litrů v pětimístné konfiguraci a 1553 litrů se sklopenou zadní lavicí.
Jenže podle starších informací ze stejného zdroje nabízí konvenční Astra Sports Tourer kufr o objemu 608, resp. 1634 l. U plug-in hybridu to je 548, resp. 1574 l. Fotkou zavazadelníku novinky se Opel nepochlubil.
Po vzhledové stránce není elektrická astra nijak odlišná od konvenčních či plug-in hybridních variant, až na absenci koncovky výfuku a loga „e“ na pátých dveřích.
Fotografie ukazují elektrickou astru s 18″ koly a nárazníky sportovněji laděné verze GS Line, ovšem zdali to bude standardem, nebo automobilka jen vůz ukazuje nejprve ve vrcholné výbavě, zatím není jasné. Ceník není na světě; vstup novinky na trh se očekává na jaře 2023.