Článek
Po zářijové premiéře hatchbacku německá automobilka představuje verzi kombi zvanou Sport Tourer. Kráčí tak ve stopách blízkého příbuzného na inovované modulární platformě EMP2 francouzské odnože skupiny Stellantis, Peugeotu 308 nové generace, který rovněž na praktičtější karoserii nezanevřel.
Jedná se o první kombi Opelu v novém designovém jazyku automobilky. Nová Astra Sports Tourer je dlouhá 4642 mm, široká 1860 mm a vysoká 1480 mm, práh nákladového prostoru leží ve výšce 600 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2732 mm.
Nový Opel Astra představen detailněji, bude i elektromobilem
Oproti novému hatchbacku je tak kombi delší o 268 mm, a to nejen kvůli delšímu zadnímu převisu. Kombi má i o 57 mm delší rozvor. Podobně jako u aktuálního Volkswagenu Golf je tak vidět, že prodloužení rozvoru kvůli jediné karosářské verzi už není takovým problémem, díky modulárním platformám.
Pokud míry nového kombi srovnáme s předchůdcem, který ještě stavěl na základech General Motors, do délky je novinka o 60 mm kratší než předchozí model, což je ale dáno především kratším předním převisem karoserie. Rozvor se však prodloužil o výrazných 70 mm, z čehož by měl těžit především vnitřní prostor.
V základním pětimístném uspořádání nabízí zavazadlový prostor o objemu 608 litrů. Po sklopení zadních sedadel nabízí zavazadelník až 1634 litrů. Plug-In hybridní verze s lithium-iontovými bateriemi pod podlahou, mají pro zavazadla připraveno 548 litrů, respektive 1574 litrů prostoru.
Test: Opel Grandland po faceliftu už není jen konzervativní volbou
Jinak se uvnitř nic ve srovnání s hatchbackem nemění, kráčí ve šlépějích posledních novinek značky z Rüsselsheimu. Používá jednoduchý, moderní styl s minimem fyzických tlačítek. Dvě obrazovky jsou spojeny do jednoho segmentu. Obě mohou mít úhlopříčku až 10 palců, infotainment nabídne on-line funkce a novou grafiku. Sedadla jsou umístěna o 12 mm níž než u předchůdce, pyšní se ortopedickým certifikátem AGR.
Z prvků výbavy Opel zmiňuje zejména světla Intelli-Lux LED Pixel Light – sic –, což je rüsselsheimský přístup k technologii LED Matrix. Představila se už na modernizované insignii v loňském roce, má 168 LED pixelů v každém světlometu. To znamená, že elektronika může velmi přesně vykrývat okolní provoz a kolem aut posílat co nejvíce světla, tak aby řidič viděl perfektně.
I kombi dostane dvě verze plug-in hybridního ústrojí. Obě budou mít základ v 1,6l přeplňovaném zážehovém motoru, který bude dávat 150 nebo 180 koní a bude doplněn o 110k elektromotor. Výsledné kombinované výkony budou 180 a 225 koní.
Opel Astra je již 30 let jedním z největších konkurentů Volkswagenu Golf
Elektromotor bude čerpat energii z 12,4kWh baterie, která má stačit na 56 km elektrické jízdy. Dobíjet ji bude možno střídavým proudem pomocí nabíječky o výkonu 6,6 kW, což znamená, že plné dobití z nuly zabere zhruba dvě hodiny.
Zájemci o konvenční pohon dostanou na výběr ze dvou verzí 1,2l zážehového tříválce o 110 nebo 130 koních. K mání bude i nafta, a to v podobě 130k čtyřválcové patnáctistovky. U všech těchto motorů bude standardem šestistupňová manuální převodovka, osmistupňový automat bude za příplatek.
Hatchback na český trh dorazí v březnu, kombi bude následovat později. České ceny zatím nejsou známy.