Článek
Nedávná zpráva o návratu opelů s označením GSe - tentokrát však Grand Sport electric - má své první zhmotnění v podobě nové vrcholové verze modelu Astra. Je to plug-in hybrid v nejlepší formě, v jaké ho pro platformu EMP V3 dokáže koncern Stellantis nabídnout.
To znamená kombinovaný výkon 165 kW/225 koní a točivý moment 360 Nm, které pochází z přeplňované zážehové šestnáctistovky a elektromotoru sajícího energii z 12,7kWh baterie. Výhradně na přední kola ho přenáší osmistupňová automatická převodovka.
Pokud vám to připomíná parametry vrcholových verzí Peugeotu 308 a DS 4, hádáte správně - technika pochází přesně odtud. Opel však v rámci koncernové politiky nedostal za úkol označit za specialitku něco, co mají Francouzi za normu - Astra GSe v obou variantách dostala také přepracované tlumiče a o 10 mm nižší světlou výšku, takže se dají očekávat ještě lepší jízdní vlastnosti než v případě běžné astry.
Za volantem nového Opelu Astra: Povedený podvozek i zajímavé detaily
Kromě vylepšené techniky dostala astra samozřejmě loga, ale také třeba nová kola, designově vycházející z těch na mantě GSe ElektroMOD. Upravené jsou také nárazníky a interiér dostal sportovní sedadla, částečně čalouněná alcantarou.
Kdy se novinka dostane do prodeje, tisková zpráva neoznamuje. Dozvídáme se však, že normovaná spotřeba paliva má být 1,1-1,2 l/100 km; realita bude pochopitelně záviset na tom, jak často budete nabíjet baterii ze sítě. Na „elektromobilní“ registrační značky v Česku vůz v každém případě dosáhne.