Článek
V Paříži se na začátku října představí Opel Antara na živo, zatím se musíme spokojit jen s fotografiemi a základními informacemi, které však jsou přesnější, než ty, které se objevily v květnu tohoto roku [celá zpráva].
Pětidveřové SUV je sesterským modelem Chevroletu Captiva. [celá zpráva] Na karoserii je to vidět. Přední část sice dostala zcela nové světlomety a masku, ale z boku podobnost nezapře. Především zadní sloupky jsou zcela stejné a linie oken už nenechá nikoho na pochybách.
Podvozek automobilu je typické SUV. Přední náprava McPherson a zadní čtyřprvkové zavěšení zajišťují dobré jízdní vlastnosti na silnici, ale ani v lehkém terénu by se neměl ztratit. Když totiž proklouzne přední náprava standardně poháněná, přenese se výkon až z padesáti procent na zadní přes elektronicky řízený diferenciál. Větší terén ale nedokáže zvládnout, protože chybí jakákoli další redukce či uzávěrka. Nabídka sériové výbavy však zahrnuje ABS i ESP.
Zatím čtyři motory
Pod přední kapotou bude nasazeno několik agregátů. Zcela jistě nejoblíbenější bude vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW. K němu zanedlouho přijde jeho slabší varianta s 93 kW.
Ze zážehových jednotek bude na výběr čtyřválec 2,4 l se 103 kW a 220 N.m. Nejvýkonnější motor je pak vidlicový šestiválec o objemu 2,8 l. Ten nabídne 167 kW v celkem vysokých otáčkách 6600 ot./min.
Veliký a prostorný
Rozměry Opelu Antara jsou 4575 x 1850 x 1704 mm, rozvor náprav má 2707 mm. Do výšky se započítává i světlá výška 200 mm. I díky ní se může vůz brodit až do hloubky 450 mm. Pohotovostní hmotnost vozu však ukazuje, že tohle není žádný drobeček - základní činí 1805 mm.
V základním uspořádání interiéru se dovnitř vejde pět cestujících a jen 370 l nákladu. Zavazadelník však dostane již známý a velmi oblíbený systém FlexOrganizer, tedy sada sítí a plastových příček, které rozdělí prostor na menší. Pokud se zadní opěradla sklopí, lze zvětšit prostor pro zavazadla na 865 l do úrovně výšky opěradel předních sedaček, nebo 1420 l při naložení ke stropu.
Objednávky klidně už dnes
Cena vozu bude začínat na 28 650 euro. Objednávat se mohou údajně již dnes, ale na první vozy si budeme muset počkat nejdříve do listopadu. Nemusíme se ani obávat, že by o tento vůz byla Česká republika ochuzená déle, než v západní Evropě.