Hlavní obsah

Opel a PSA zveřejní skutečné spotřeby svých aut

To, že se spotřeba tabulková a spotřeba skutečná liší o několik desítek procent, ví každý. Takzvaná norma NEDC o určování spotřeby a emisí je zastaralá a má ji nahradit nová se zkratkou WLTP. Ovšem kdy, to nevíme. Opel a koncern PSA však chtějí podle této normy začít testovat už letos.

Foto: Opel

Opel Astra Sports Tourer (2015). Ilustrační foto

Článek

Peugeot a Citroën (koncern PSA) oznámily už před časem, že během tohoto roku začnou u svých vozidel uvádět i spotřeby podle nového testu WLTP, který má jiné charakteristiky, a hlavně se určuje v reálném provozu. Tento jistě chvályhodný krok, který dosud Evropská unie nezavedla povinně do svých norem, nyní následuje i Opel. I ten oznámil, že od června začne informovat o spotřebě a emisích podle tohoto testu.

Chytrá horákyně

Opel tak chce reagovat na nařčení ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe, které označilo model Opel Zafira jako neekologický. Prý překračuje v reálu tabulkové hodnoty emisí až pětinásobně. Opel se proti tomu ohradil a nařčení se v rámci testů automobilky nepotvrdilo.

A tak zveřejnění výsledků testů WLTP má podobným nařčením zamezit. V technických informacích a brožurách tak budou u astry pod sebou jak informace o spotřebě a emisích CO2 dle NEDC, tak i WLTP.

Pozorní čtenáři si jistě všimli, že tu je malý rozpor. Ekologickou organizací byl totiž napaden model Zafira, ale informace budou u astry. Doufejme, že tím nechce Opel jen dělat chytrou horákyni, když bude zveřejňovat informace jen u nejnovějšího a nejmodernějšího vozu.

I tady to však bude trochu problém. Dosud se totiž lehká astra obešla pro Euro 6 bez vstřikování močoviny do výfukového systému pro snížení emisí oxidů dusíku. Ty se podle WLTP také zveřejňují. A tak Opel oznámil, že zároveň s uvedením této normy budou auta mít další opatření pro snížení NOx. To tedy znamená, že s WLTP přijde i močovina do aut, která ji zatím neměla.

Související témata:

Výběr článků

Načítám