Článek
Nedávno představený modernizovaný Volkswagen Polo na český trh dorazil už i v ostré verzi GTI. Pochopitelně je z celé nabídky nejdražší – začíná na 670 900 korunách. Za to zákazníci dostanou nejobjemnější motor v nabídce – dvoulitr o výkonu 207 koní a točivém momentu 320 Nm.
To je oproti minulému provedení o sedm koní více; točivý moment zůstává na stejné hodnotě. Dalším rozdílem je absence manuální převodovky – Polo GTI je v konfigurátoru výhradně se sedmistupňovou dvouspojkou DSG.
Kromě toho je ve standardu oproti základním verzím na tuhle třídu aut opravdu bohatá výbava. Zmiňme např. světlomety s technologií LED Matrix nebo systém Travel Assist pro částečně autonomní jízdu – je to kombinace adaptivního tempomatu s aktivním vedením v jízdním pruhu. Samozřejmostí jsou parkovací senzory a elektronická simulace samosvorného diferenciálu XDS.
Věci jako regulace tuhosti odpružení či 18” kola, kterými automobilka vybavila bílý exemplář na fotkách, jsou ovšem za příplatek, takže není problém rychlé polo v konfigurátoru – už je funkční – dostat vysoko přes 700 tisíc korun.
Civilnější varianty mají základní ceny od 348 do 561 tisíc korun v závislosti na výbavě, motoru a převodovce. Ekologická verze TGI s pohonem na zemní plyn stojí od 455 tisíc korun.