Článek
Také provedení RS dostalo čtyři dělené světlomety. V případě sportovní verze jde o čtyři Full LED adaptivní světlomety (AFS). Do nárazníku jsou integrované mlhové světlomety LED.
Vzadu je obvyklý difuzor a osvětlení registrační značky nově využívá diody. Lehkou změnou prošla i grafika zadních svítilen. Obvyklým doplňkem verzí RS je spoiler, který najdete jak u liftbacku, tak u kombi.
Benzínové provedení si proti verzi před faceliftem polepšilo o vcelku zanedbatelných 10 koní a je tak nyní standardně na úrovni dřívějšího modelu RS230. Benzínovou verzi pohání motor 2,0 TSI. Ten nabízí nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 otáček. Stovku zvládne benzínové RS za 6,7 sekundy a jede až 250 km/h. To vše při kombinované spotřebě 6,5 l na 100 km.
A právě benzínové provedení se prohání na závodním okruhu na videu, které můžete shlédnout u článku. Zvuk výfuku zní o něco hlasitěji, než na co jsme u verze RS byli zvyklí. Nedivili bychom se, kdyby už standardní RS dostalo laděný výfuk, který měl model RS230.
Základ za 670 tisíc
Octavia RS se ve světové premiéře ukáže na ženevském autosalonu. Provedení s benzínovým motorem a manuální převodovkou přijde na 696 900 korun, kombi pak na 731 900 korun.
Podle našich informací přijde později i verze o výkonu 245 koní. Označení RS (Rally Sport) používá Škoda od roku 1974 na závodních vozidlech, od roku 2000 rovněž na sériových sportovně laděných automobilech.