Článek
České zákazníky na rozdíl od jiných evropských trhů nebrzdí specifické národní daně za auta s vyššími emisemi, pro tuzemské zákazníky je tak u mnoha modelů typické, že si rádi připlatí za výkonnější a větší motory.
Vidět je to i u vozu Kia Stinger. Od uvedení modelu na český trh v listopadu roku 2017 se jej do listopadu 2020 prodalo na 114 kusů, přičemž více než 80 procent zákazníků si zvolilo právě verzi GT se šestiválcem.
Vidlicový šestiválec o objemu 3,3 litru po modernizaci vyhovuje přísnější emisní normě Euro 6d-ISC-FCM. Nabízí výkon 269 kilowattů, 366 koní, v 6000 otáčkách za minutu. Spárován je stále se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol.
Kia Stinger GT v testu: Jak se buduje image
Facelift přinesl jiné světlomety včetně zadních LED svítilen. Nový design mají rovněž 19palcová kola a objednat si nyní lze i lak v módním zeleném odstínu Ascot.
V interiéru je novinkou přepracovaný design vybraných prvků včetně bezrámečkového zpětného zrcátka či prošívání výplně dveří, ambientní osvětlení s až 64 barevnými variantami a inovovaný palubní infotainment s dotykovým 10,25palcovým displejem a novými funkcemi.