Hlavní obsah

Olympijské hry v Tokiu představí i dopravu budoucnosti

Novinky, fra

Až příští rok začnou letní olympijské hry v japonském Tokiu, vrcholový sport bude jen jednou z věcí, které ukáže. Automobilka Toyota také představí svou vizi budoucnosti. Nejenže bude všechny sportovce a funkcionáře vozit ve svých vozech, ale také otevře speciální expozici.

Tematický park mobility ToyotaVideo: Toyota

Článek

V „parku mobilní budoucnosti”, jak Toyota svou expozici nazvala, nejen vystaví a nechá návštěvníky usednout a prohlédnout si, ale dokonce je i sveze v nejnovějších projektech automobilů, které zatím můžeme vídat jen jako výstavní koncepty.

Měla by se tu objevit třeba Toyota Concept-i, která se představila na veletrhu elektroniky CES v roce 2017.

Řidič na americké dálnici usnul za volantem tesly jedoucí na autopilot, nebude potrestán

AutoMoto

Hned vedle by měl být i vůz Toyota LQ, což je to samé auto, jen s trochu jinými vnitřnostmi. A dokonce se bude projíždět po olympijské vesničce a bude lidem představovat autonomní řízení čtvrté úrovně. To jest, že vůz jezdí zcela sám v určitém prostoru a když řidič nepřevezme řízení, je-li k tomu vyzván, vůz musí umět bezpečně zastavit u krajnice.

Foto: Toyota

Toyota LQ Concept

A nejen to. Auto je tak inteligentní, že pozná své cestující a přizpůsobí se jejich náladě a požadavkům. Navíc pokud potká na silnici jiné podobné auto, dokáže s ním komunikovat, stejně jako dokáže dát znamení chodcům, že je vidí, že mohou přecházet a podobně.

Zrušte povinnost mít v autě volant, žádají firmy vyvíjející autopiloty

AutoMoto

Mezi exponáty budou i všechny vozy, které budou sloužit sportovcům a návštěvníkům, tedy i vozítko na sbírání odhozeného nářadí, informační roboti, autonomní autobusy e-Palette pro převážení sportovců apod.

Foto: Toyota

Toyota e-Palette

Posledně jmenovaný autobus bude mít také premiéru na následujícím autosalonu v Tokiu. Ukáže se tu, jak dokáže zvládnout samostatnou jízdu zcela bez řidiče, jen s bezpečnostním a pomocným operátorem. Bude to však ukazovat ve velmi nízkých rychlostech, nanejvýš 19 km/h.

Hlavní výhodou autobusu bude jeho nízkopodlažní systém, takže se stane perfektním pomocníkem zejména při paralympiádě.

Foto: Toyota

Toyota e-Palette

Výběr článků

Načítám