Článek
Podle nejnovějších údajů by měla stavba začít příští rok a první vozidla by po polygonu měla začít jezdit v roce 2024. Stavbu schválilo i zastupitelstvo města Stříbra, nyní pokračují jednání na různých úrovních. „V současné době se řeší vyjmutí lokality ze zemědělského půdního fondu,“ uvedl starosta Stříbra Martin Záhoř (ANO).
BMW své plány na polygon u Sokolova zredukovala
Polygon umožní simulovat veškeré dopravní situace. Okruh bude vedle městských uliček umět vytvořit i prostředí rychlostních silnic, silnic první třídy, okresek nebo jízdu v tunelu. Celkem by mělo na území, kde jsou dnes pole, vyrůst jedenáct a půl kilometru komunikací. Bude umět simulovat i jízdu v různých povětrnostních podmínkách.
Chybět nebude technické zázemí s kancelářemi. „Česko dnes ve srovnání se světem poněkud zaostává s přípravou na přechod na automobily s autonomním řízením. To by nás už ve velmi blízké budoucnosti mohlo stát opravdu hodně – odchod talentů, odliv peněz na výzkum a vývoj a v delším důsledku i nižší investice do výroby ve prospěch těch zemí, které nabízejí lepší zázemí,“ řekl již dříve Milan Kratina, CEO společnosti.
Na polygonu bude možné testovat veškeré dopravní situace, a to i ty evropské. „Polygony, na kterých se dnes testuje, umějí nasimulovat hlavně geometricky přísná města pravých úhlů typu New York.
U Milovic se chystá polygon pro autonomní auta
Takto ověřené systémy jsou pak na pražském Starém Městě, v uličkách Lisabonu nebo v centru Říma úplně ztracené. Ale právě takové prostředí budeme umět ve Stříbře navodit,“ dodal Kratina. Společnost chce také oslovit ke spolupráci tuzemské i německé vysoké školy.
Místní souhlasí
Proti polygonu, který by měl vzniknout napravo od silnice ze Stříbra na Těchlovice, nejsou ani místní. Ti vidí výhodu v tom, že projekt by měl přinést mimo jiné obchvat obce a možnost procházek, neboť kolem oploceného a valy chráněného areálu vznikne parková zeleň se zpevněnými cestami.