Článek
Audi během letošního října představilo zatím nejsurovější verzi svého supersportu R8 s názvem performance RWD - vůz s posíleným atmosférickým desetiválcem a pohonem pouze zadní nápravy. Většina automobilové veřejnosti předpokládala, že se jedná o finální verzi auta, které se pravděpodobně nedočká nástupce se spalovacím motorem. Audi má ovšem údajně jiné plány.
Nástupce Audi R8 má být elektrický. Kdy, je zatím ve hvězdách
Podle webu britského magazínu TopGear totiž inženýři z německého Ingolstadtu připravují ještě další překvapení pro své zákazníky, kterým by měla být finální, syrová a nejostřejší verze desetiválcové R8. Předlohou by mohlo být například sesterské Lamborghini Huracán Performante.
„Mohu prozradit, že máme v plánu ještě něco víc. Pro tuto generaci R8 rozhodně plánujeme další auta. A jak můžete vidět u poslední verze s pohonem zadních kol, snažíme se zaměřovat na zábavu z jízdy,“ řekl Britům šéf sportovní divize Audi RS Sebastian Grams. „Lidem se R8 líbí a máme velké prodeje. Mohu vás ujistit, že máme dost nápadů do budoucna,“ doplnil.
První plody spolupráce Kena Blocka s Audi. Dostal závodní auto na míru
Zasvěcené zdroje podle Britů tvrdí, že ve hře je i návrat názvu GT, který byl naposledy k vidění u Audi R8 v letech 2010 až 2013. Jednalo se přitom o limitovanou edici, které vzniklo jen 333 kusů. Auto mělo o 30 koní zvýšený výkon na 560 koňských sil, aerodynamický kit karoserie včetně velkého zadního spoileru a bylo o 100 kilogramů lehčí než standardní R8. Později vznikl stejný počet vozů bez střechy s označením GT Spyder.
Zatím není zcela jasné, jak hodlá Audi chystanou super-R8 pojmout, protože inženýři mají možnost využít jak stabilnější a osvědčený systém pohonu všech kol quattro, tak i současnou novinku se silnější V10 a pohonem zadních kol, která by mohla přinést třeba kýžený úbytek hmotnosti. Jasno by o tom mělo být na podzim roku 2022, kdy by se měl speciál ukázat světu.