Hlavní obsah

Okořenění Audi R8. Němci plánují jeho syrovou verzi

Zdroje z prostředí německé automobilky Audi nezávisle na sobě potvrdily, že Němci plánují ještě ostřejší verzi desetiválcového sportovního vozidla R8. Bude se tak pravděpodobně jednat o jakési rozloučení s autem, které už se patrně svého spalovacího nástupce nedočká.

Foto: Audi

Audi R8 performance RWD Coupe (Ilustrační foto)

Článek

Audi během letošního října představilo zatím nejsurovější verzi svého supersportu  R8 s názvem performance RWD - vůz s posíleným atmosférickým desetiválcem a pohonem pouze zadní nápravy. Většina automobilové veřejnosti předpokládala, že se jedná o finální verzi auta, které se pravděpodobně nedočká nástupce se spalovacím motorem. Audi má ovšem údajně jiné plány.

Podle webu britského magazínu TopGear totiž inženýři z německého Ingolstadtu připravují ještě další překvapení pro své zákazníky, kterým by měla být finální, syrová a nejostřejší verze desetiválcové R8. Předlohou by mohlo být například sesterské Lamborghini Huracán Performante.

„Mohu prozradit, že máme v plánu ještě něco víc. Pro tuto generaci R8 rozhodně plánujeme další auta. A jak můžete vidět u poslední verze s pohonem zadních kol, snažíme se zaměřovat na zábavu z jízdy,“ řekl Britům šéf sportovní divize Audi RS Sebastian Grams. „Lidem se R8 líbí a máme velké prodeje. Mohu vás ujistit, že máme dost nápadů do budoucna,“ doplnil.

Zasvěcené zdroje podle Britů tvrdí, že ve hře je i návrat názvu GT, který byl naposledy k vidění u Audi R8 v letech 2010 až 2013. Jednalo se přitom o limitovanou edici, které vzniklo jen 333 kusů. Auto mělo o 30 koní zvýšený výkon na 560 koňských sil, aerodynamický kit karoserie včetně velkého zadního spoileru a bylo o 100 kilogramů lehčí než standardní R8. Později vznikl stejný počet vozů bez střechy s označením GT Spyder.

Zatím není zcela jasné, jak hodlá Audi chystanou super-R8 pojmout, protože inženýři mají možnost využít jak stabilnější a osvědčený systém pohonu všech kol quattro, tak i současnou novinku se silnější V10 a pohonem zadních kol, která by mohla přinést třeba kýžený úbytek hmotnosti. Jasno by o tom mělo být na podzim roku 2022, kdy by se měl speciál ukázat světu.

Související témata:

Související články

Audi A8 prošlo modernizací

Vlajková loď automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku má po decentním faceliftu nové světlomety a další detaily, vrcholná verze Horch zůstane jen na čínském trhu.

Výběr článků

Načítám