Článek
Tento vůz není žádným konceptem. Jedná se o skutečně sériový model, jehož malé partie nedávno značka odhalila na několika fotografiích.
Nyní je však vůz zcela odhalen a popravdě řečeno, překvapil všechny svou skutečně velkou elegancí. Vůz je velmi typickým představitelem tohoto segmentu čtyřdveřových kupé, které se zanedlouho rozroste i o BMW. Automobil disponuje karoserií, která v sobě skrývá vlastně to nejlepší, co dnes může VW nabídnout. Nejedná se ani tak o ohromné panoramatické okno, které je vlastně pokračováním čelního skla až k B-sloupkům, ale spíš o jeho elektroniku a motory.
:. Volkswagen Passat CC
Nejslabším agregátem je totiž vznětový turbodiesel 2.0 TDI, ale nyní již s common railem, který produkuje výkon 103 resp. 125 kW. Točivý moment pak vrcholí v 1750 ot./min na hodnotách 320 a 350 N.m.
Dalšími motory jsou již pouze zážehové jednotky. Ta nejmenší je čtyřválcová osmnáctistovka s přeplňováním. Výkon 118 kW stačí na maximální rychlost 222 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 8,6 s.
Výkonnější je pak přeplňovaný dvoulitr (147 kW) a vidlicový šestiválec 3,6 l, jenž představuje se svými 220 kW a 350 N.m vrchol v nabídce.
Volkswagen Passat CC
Automobil bude nabízen především na severoamerickém kontinentu, v západní Evropě a v Japonsku. K nám se jistě také dostane, vždyť jeho výrobní linka je v německém Emdenu.
Tam budou kompletovat vozy, jejichž výbava bude opravdu velmi bohatá. Volkswagen nabídne například hlídač jízdních pruhů (lane assist), adaptivní tempomat, stabilizační a protiprokluzový systém, dynamickou kontrolo pružení apod. Automobil , který je o třicet milimetrů delší, 36 mm širší a o 52 mm nižší než tradiční Passat zatím nezná svojí cenu, za kterou se bude prodávat.