Hlavní obsah

Odbyt automobilky Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl o více než čtvrtinu

Mladoboleslavská Škodovka v prvním čtvrtletí měla výrazně menší odbyt ve srovnání s loňským rokem. Snížení přes 20 % však zaznamenal celý koncern Volkswagen, jehož je Škoda součástí.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

Odbyt automobilky Škoda Auto se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 25,4 % na 186 200 vozů. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. V samotném březnu se prodej meziročně propadl dokonce o 35 % na 63 300 vozů. Tempo poklesu tak zrychlilo z únorových 20 procent.

Odbyt celé skupiny Volkswagen se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 21,9 % na 1,898 milionu vozů. Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

První jízda ve Škodě Karoq po modernizaci: Rodinná stálice s chytrými sedačkami

Testy

Výrobci automobilů se již delší dobu potýkají s nedostatkem součástek, který narušil také výrobní aktivity Škody Auto. Situaci navíc zkomplikovala válka na Ukrajině, která způsobila mimo jiné výpadek produkce u ukrajinského dodavatele kabelových svazků pro Škodovku.

Ta provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Začátkem března oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a v Nižném Novgorodu a zastaví export vozů do Ruska. V loňském roce pro ni bylo Rusko druhým největším trhem.

Výběr článků

Načítám