Článek
„Superb padá, Bratislavě to eventuálně pomůže. Byznys trochu klekne, ale budiž. A najednou do toho všeho se objevilo, že také kodiaq musí jít pryč, tentokrát do Německa. Je to přitom auto, které dobře vydělává, pomáhá udržet zaměstnanost podobně jako superb,“ prohlásil Povšík.
„Nestačí ještě toto tažení proti Škodě? Lidově řečeno, musíme Škodu vykuchat od všeho dobrého, excelentního, co v současné době máme? Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej bůh pod Dacii,“ dodal. Odbory proti tomu podle jeho slov budou bojovat v tisku, u vlády, u veřejnosti i v koncernu Volkswagen.
Babiš s Havlíčkem mluvili s novým šéfem Škody Auto, Schäfer slíbil další růst
O tom, že modely Škody Auto dlouhodobě konkurují prémiovým značkám koncernu, píšou média už delší dobu. Koncern Volkswagen to údajně považuje za nežádoucí a chce, aby škodovky konkurovaly autům levnějších tříd, jako jsou právě Dacia či Fiat, nikoliv aby byly konkurencí v cenové třídě, v níž se pohybují vozy Volkswagen či Audi.
Nového předsedu představenstva Škody Auto Thomase Schäfera si proto koncem srpna pozval na jednání premiér Andrej Babiš (ANO).
Nová Škoda Octavia může být Světovým autem roku 2021
Předseda vlády po jednání prohlásil, že Škoda Auto plánuje další růst a „dál bude vyrábět špičkové automobily, udrží velmi vysokou míru investic do výzkumu a vývoje z posledních let. Žádný ústup z kvality a přesun do nízkonákladového segmentu se konat nebude“.