Článek
Automobilka Lamborghini v letošním roce představila několik speciálních verzí již odhalených aut, včetně např. SUV Urus Performante (na titulním snímku). Na samém konci listopadu se představí ještě jeden vůz - ale ten bude posledním bez elektrifikace.
V rozhovoru v nově upravené pražské prodejně značky to Novinkám řekl Francesco Cresci, marketingový ředitel značky pro region Evropy, blízkého východu a Afriky. Na onen poslední ryze spalovací vůz již automobilka má objednávky, dá se ostatně očekávat, že potenciální zákazníci už ho viděli - takový je úzus ve světě aut s mnohamilionovými cenovkami.
Od roku 2023 bude automobilka představovat už jen plug-in hybridy a od roku 2024 má být elektrifikovaná celá nabídka. Jestli se to bude týkat i současných „placatých“ modelů, Cresci neprozradil, řekl ale, že nepočítají s nabíjením plug-in hybridů stejnosměrným proudem.
Poslední mohykán. Lamborghini představilo finální verzi Aventadoru
Nebudou plug-in hybridy příliš těžké? Hmotnost je podle manažera samozřejmě problém, ale daří se ji snižovat jinde, např. použitím karbonových vláken nebo alcantary namísto kůže.
A co vrcholná elektrifikace, tedy elektromobil? „Bude to víceúčelový produkt, podobně jako urus, bude pro více než dva lidi,“ zopakoval Cresci již z léta známé informace.
Elektrické lamborghini, které má přijít v roce 2028, má podobně jako urus mít potenciál fungovat jako auto na každý den. „Auta ke každodennímu použití jsou oblastí, kde jsou lidé spíše připraveni na elektromobilitu,“ vysvětluje.
Navzdory příklonu k elektrickému pohonu však Lamborghini sleduje i vývoj syntetických paliv, které by umožnily zachování spalovacích motorů. V rámci skupiny Volkswagen se jimi intenzivně zabývá zejména automobilka Porsche.