Článek
Digitalizace interiérů je jednoznačným fenoménem a nemusíme chodit ani příliš daleko, abychom uvedli příklad. Nová Škoda Octavia, kterou jsme nedávno poprvé vyzkoušeli na českých silnicích, rovněž vše sdružuje do centrální dotykové obrazovky.
První jízda s novou Škodou Octavia: Superb má problém
Tato móda má své zastánce a odpůrce. Zároveň pravděpodobně existuje i určitá hranice, kdy je povelů na dotek až příliš. O pomyslný krok zpět se vrací Honda, ovládání ventilace chce mít raději mechanicky ovládané.
„Z dotykového na mechanické ovládání ventilace jsme přešli zejména kvůli reakcím od zákazníků, kteří dosavadní řešení hodnotili jako neintuitivní,” říká v rozhovoru pro britský Autocar šéf projektu Jazz Takeki Tanaka. Dodává také, že dotykové ovládání podle průzkumu nutilo řidiče dívat se mimo silnici až příliš často.
Apple CarPlay a Android Auto řidiče podle studie rozptylují víc než mobil nebo alkohol
K podobným závěrům na účet dotykových infotainmentů došel také nedávný průzkum britské organizace IAM RoadSmart. Říká, že používání Androidu Auto nebo Apple CarPlay ve vašem autě je horší, než kdybyste za jízdy drželi telefon nebo řídili s kapkou alkoholu v krvi. Nezmiňuje ale nativní infotainmenty různých značek.
Honda Jazz se představila v únoru, nabídne striktně hybridní pohony. Příchod na evropské trhy se očekává v polovině letošního roku, může jej ale zbrzdil současná pandemická situace.