Článek
Nejprodávanější značkou osobních aut je Škoda s 32 527 vozy, následuje Ford s prodejem 12 028 aut a Volkswagen, který dodal na trh 8563 vozů. Na čtvrté pozici skončil Renault s odbytem 7781 vozů a na páté Hyundai s 6424 auty.
Nejprodávanější byl model Škoda Octavia, který letos i díky akčním slevám od výrobce překonal prodeje dosud vedoucí menší Fabie. Do statistik se započítávají obě generace modelu Octavia. Třetí příčka patří Fordu Fusion, který je na trhu neuvěřitelných sedm let a v žebříčku nejprodávanějších vozů patří v Česku tradičně do první pětice.
Nejvíce aut se podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla prodalo ve třídě malých a mini vozů. Jejich podíl ale klesl z loňských téměř 50 procent na 38 procent. Naopak na 18,4 respektive 17,4 procenta posílily vozy nižší střední a střední třídy. Téměř 54 procent vozů si pořídili soukromí zákazníci, prodej firmám klesl o 24 procent. Podíl automobilů s naftovým motorem se zvýšil zhruba o pět procentních bodů na 29,4 procenta.