Hlavní obsah

Octavia na CNG zlevnila, k mání už je i jako liftback s manuálem

Novinky, Daniel Havlina, Milan Lažanský

Škoda na českém trhu rozšířila nabídku modelu Octavia ve verzi s motorem na spalování CNG nově i o karosářskou verzi liftback s manuální převodovkou. Doposud se octavia s tímto pohonem dala sehnat jen jako kombík, navíc s automatickou převodovkou. Základní cena tak klesla o 90 tisíc.

Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia 1,5 G-TEC

Článek

„Plynová” Škoda Octavia čtvrté generace se prozatím nabízela pouze jako kombík s motorem 1,5 litru, který nabízel výkon 130 koňských sil a sedmistupňovou automatickou převodovku DSG. To za cenu minimálně 653 900 korun.

Test Škody Scala G-Tec: Perfektní souznění

Testy

Octavii G-Tec však lze nově osadit i manuální šestistupňovou převodovkou v karosářské verzi liftback, a to hned ve třech stupních výbavy Active, Ambition a Style.

Za základní specifikaci by pak měli zákazníci zaplatit 563 900 korun včetně DPH. V rámci akčních cen se ovšem dá cena nyní dostat i na metu ještě o 33 tisíc nižší.

Foto: Škoda

Škoda Octavia G-Tec

Variantu G-Tec poznáte podle plaketky na zádi a specifického designu digitálního kokpitu. Využívá zážehového čtyřválce 1,5 TSI o výkonu 96 kilowattů, 130 koňských sil, schopného spalovat i zemní plyn. Ten se uchovává ve třech nádržích, které jsou uloženy v podvozku a mají celkovou kapacitu 17,33 kg. Záložní nádrž na benzin má 9 litrů.

Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzinovém režimu. Normovaný dojezd na zemní plyn dosahuje až 500 kilometrů, benzinová záloha přidává dalších 190 km.

Vůz podle automobilky využívá benzinový motor pouze v případě, kdy startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů.

Škodovky na plyn mají české ceny, za levný provoz nepřiplatíte příliš

AutoMoto

Objem zavazadlového prostoru kvůli zástavbě nádrží klesl na 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi. U zážehové varianty se jedná o 600, respektive 640 litrů.

Pro politiku emisí a pokut s nimi spojených je i pro Škodu důležité, že při provozu na zemní plyn má tato verze o 25 % nižší emise CO2 než provedení s benzinovým motorem.

Když se do spalované směsi přimíchá 20 % bioplynu, což je momentálně poměrně běžnou praxí například v Německu, sníží se emise CO2 dokonce o 35 až 40 %. Pokud se podíl bioplynu, který se vytváří z rostlinných zbytků a biologického odpadu, ve spalované směsi ještě zvýší, je podle Škody možné dosáhnout až 90% snížení emisí CO2.

Související články

Škoda Octavia je slovenským autem roku

Podle slovenských motoristických novinářů je nejlepším autem pro letošní rok na Slovensku vůz český – Škoda Octavia čtvrté generace. Obstála v konkurenci...

Škoda představuje Enyaq Sportline

První velký elektromobil od Škody přijíždí ve sportovně střižené variantě Sportline, dostupná bude ve třech variantách pohonu.

Za volantem nové Škody Fabia

Škoda Fabia čtvrté generace se ukáže v květnu, chystaný hatchback jsem vyzkoušel ve formě předprodukčního prototypu. Rande s odmaskovaným vozem v sériovém...

Výběr článků

Načítám