Článek
Na rozdíl od Mitsubishi, které ukončilo výrobu svého modelu Pajera, se Nissan rozhodl, že model Patrol bude pokračovat. Ostatně jeho prodeje vždy táhly asijské státy, hlavně v oblasti Arábie. A tak se nová generace začne prodávat právě tady už příští měsíc a pak se postupně dostane do dalších zemí.
Nově Nissan Patrol přiváží zcela originální vzhled. Maska chladiče s tím typickým V sice nechybí, ale jinak je příď extrémně mohutná a originální. Třeba vytažení linky od nárazníku až ke světům je zde použito poprvé. Také světla ve tvaru C vypadají zajímavě.
Interiér až tak výstřední není, i když netradiční také trochu je. Uprostřed sedí totiž hned dva displeje. Oba jsou plně funkční pro ovládání čehokoli, takže nahoře třeba může ukazovat navigace správnou cestu, dole pak může cestující ladit rádio, nastavovat teplotu a podobně.
Jinak celkem klasický interiér tu ale povznáší hlavně extrémní luxus. Použití prvotřídní kůže na vyhřívaných i odvětrávaných sedadlech jasně určuje, že tohle auto chce zaujmout především bohatší vrstvy.
Technicky se také auto snaží o útok na špičku. Například podvozek má hydraulickou kontrolu, která zaručuje perfektní komfort jízdy, ať jede auto po dálnici, nebo v dunajských dunách. Samozřejmě že se zvýšilo množství elektronických pomocníků, jako je sledování chodců na přechodech a nouzové brzdění apod.
Pod kapotou pracují silné agregáty – vidlicový šestiválec o objemu čtyři litry s výkonem 205 kW (275 koní) a točivým momentem 394 N.m a vidlicový osmiválec 5,6 l s 298 kW (400 k) a 560 N.m.