Článek
Octavia prodělala facelift ve verzích sedan i kombi. Hlavní designovou změnou faceliftované, nikoliv nové Octavie, jsou nové přední světlomety, které nyní působí dynamičtěji a elegantněji. Nově tvarovaný je i nárazník a jiný, protáhlejší tvar mají také přední mlhová světla. Mírně odlišných vnějších zpětných zrcátek si málokdo všimne.
Vzadu se nezměnilo v podstatě nic, s výjimkou zadních svítilen, kterým zmizel červený pruh. Pod nimi jsou do nárazníku integrovány odrazky, takzvané kočičí oči. Prosvětlení písmene C, tradičního znaku moderních škodovek, samozřejmě zůstalo zachováno.
:. Škodě Octavii facelift rozhodně prospěl.foto: Novinky/Škoda Auto
Změny v případě faceliftu Octavie hodnotíme pozitivně, auto nyní působí moderněji a bývalý „ospalý“ dojem z přední masky původní verze je pryč. Samozřejmě, design je stále poněkud konzervativně pojatý, ale „účel světí prostředky“ a prostorná karoserie s obrovským zavazadelníkem je toho důkazem.
Nový benzínový motor 1,4 TSI
Motorů je k dispozici pět benzínových (80 - 200 k) a tři turbodiesely (105 - 170 k). Novinkou je motor 1,4 TSI, přeplňovaný s výkonem 122 koní, točivým momentem 200 Nm a kombinovanou spotřebou 6,6 litrů na sto kilometrů. Později by měl nabídku rozšířit ještě maloobjemový turbodiesel 1,6 TDI s výkonem 105 koní.
Volant a imobilizér ze Superbu
V interiéru je nově volant ze Superbu a nové jsou i hlavové opěrky s lepší ochranou při zadním nárazu, nyní standardně ve všech verzích výbav. Novinkou ve výbavě je takzvané MDI (Media Device Interface) - nové rozhraní pro iPod, externí zařízení nebo USB s možností ovládání přes autorádio nebo navigační systém. Parkovací senzory mají jiné znázornění na displeji i nové zvukové signály. Imobilizér je nyní převzat z modelu Superb. Ve verzích 4x4 je nově spojka Haldex 4. generace.
:. Vzadu není mnoho designových změnfoto: Novinky/maž
A jak se s „novou“ Octávií jezdí? První jízdní dojmy a několikaminutové jízdní video zveřejníme už zítra dopoledne. |