Článek
Tedy nebude na podvozku Tatry, ale Unimogu. Společnost EarthCruiser Australia už 65 let dělá speciální obytné karoserie pro automobily s pohonem všech kol. Postupně vystřídali několik značek, ale usadili se právě na německé značce Unimog (pro menší vozy používají Iveco).
U Unimogu je přesvědčily portálové nápravy, kompaktní rozměry, jednoduché možnosti úprav a spolehlivost.
Auto, které vám teď představujeme, se jmenuje EarthCruiser Explorer XPR440. Jedná se vlastně o naprostou špičku, která v sobě má všechny ty roky zkušeností zakomponovány.
Začneme odspodu. Auto má mezi nápravami umístěné velké nádrže – na 8760 litrů vody a 800 litrů paliva. Vepředu i vzadu jsou devítitunové navijáky. Motor je klasika – třistakoňový čtyřválec, který je velmi silný a spolehlivý. Zajímavostí je, že automobil je vybaven specialitou firemního inženýringu pod označením VarioPilot. Za méně než tři minuty je možné přesunout volant a pedály z levé strany na pravou a zajistit si tím dokonalý rozhled a ovládání velkého vozu, ať už jede kdekoli.
Mezi další systémy, které je možné nainstalovat, jsou run-flat pneumatiky, čtyřbodový hydraulický systém zvedání vozu pro výměnu kola atd.
Interiér je velmi pohodlný. Je zde klimatizace, mikrovlnná trouba, pračka na 2,5 kg prádla, dvě ledničky (212 a 68 l) nebo venkovní gril. Firma dokáže auto upravit pro podnebí horké afriky, stejně jako mrazivé Ohňové země. Kabina může být izolovaná i na mráz -40 °C. Na kabinu je možné zavěsit terénní motorku. Auto je také ověšené kamerami, které mohou snímat dění kolem vozu až 45 dní. Buď je možné online vysílat snímky, nebo je uložené na vnitřním harddisku pak sestříhat a udělat z nich film.
Cenu vám samozřejmě neřekneme, protože ta je vždy jiná. Záleží na požadavcích zákazníka, pro kterého se „udělá cokoli”. EarthCruiser Australia je dokonce schopná udělat nástavbu v rozloženém stavu a v kontejneru vám ji poslat na sestavení.