Článek
Zatímco víčko nádrže spalovacích automobilů je obvykle na pravém či levém zadním blatníku, přičemž hadice na čerpacích stanicích umožňují pohodlné dotankování prakticky za všech okolností, nabíjecí zásuvky elektromobilů bývají umístěny různě po karoserii, což výrazně ovlivňuje i způsob, jak majitelé musí parkovat u nabíječek.
Mnozí už nejspíš vědí, že elektromobily značky Tesla mají nabíjecí port ukrytý v levém zadním blatníku, s výjimkou modelů Cybertruck a Roadster přímo ve světle, což od majitelů vyžaduje couvání k nabíjecímu stojanu. Důvod přitom nevycházel z žádných velkých průzkumů či propočtů, ale pouze z rozhodnutí Elona Muska, jak prozradil jeho bývalý kolega.
Peter Rawlinson, v současnosti ředitel společnosti Lucid, v rozhovoru pro PC Mag prozradil, že rozhodnutí pocházelo z poněkud absurdního argumentu. Rawlinson totiž v minulosti působil v automobilce Tesla, kde kromě jiného prosazoval umístění nabíjecího konektoru na levý přední blatník za kolo řidiče.

Tesla Model S u Superchargeru v Arlingtonu v Texasu
Elon Musk nicméně oponoval, že mu to nevyhovuje kvůli dispozicím garáže, kterou měl tou dobou pronajatou v Bel Air. Obával se totiž, že by mohl zakopnout o nabíjecí kabel.
„Řekl, že bude vzadu, protože by mohl zakopnout o kabel. Pronajímal si nemovitost a ani mu nepatřila, ale my jsme kvůli dispozicím jeho pronajaté garáže v Bel Air umístili nabíjecí port na Model S na levou zadní stranu!“ cituje Rawlinsonova slova web PC Mag.
Zda byla obava ze zakopávání o kabel jediným důvodem k umístění nabíjecího konektoru do levého zadního světla Tesly Model S, se zřejmě nedozvíme, úsměvné však je, že se pro podobný způsob řešení nyní rozhoduje stále větší množství výrobců elektromobilů. A to včetně společnosti Lucid.
Tesla letos chystá představení dostupnějšího elektromobilu

Prodeje Tesly v Evropě prudce klesly
