Článek
Toyota sice nabízí moderní land cruisery v řadě verzí, ale kromě nich si v Austrálii a na Blízkém východě mohou zákazníci koupit také řadu 70, která je na trhu s krátkými přestávkami od roku 1984. Poslední modernizací prošla v roce 2016.
Tedy, nemohou - automobilka v Austrálii pozastavila objednávky, protože čekací doby na dodání auta se prodlužovaly do neúnosné míry - až do řádu let. Jestli je na blízkovýchodních trzích situace podobná, není známo.
Důvod ale není pouze v čipové či jiné krizi automobilového trhu, nýbrž také v obrovském zájmu zákazníků. „Nabídku ovlivňují nekončící přerušení ve výrobě, se kterými se potýká automobilový průmysl na celém světě. Zároveň popularita modelu u australských zákazníků je rekordní,“ cituje australskou divizi Toyoty web carexpert.com.au, který zprávu přináší.
Speciální edice slaví 70 let Toyoty Land Cruiser. Původní model vznikl pro americkou armádu
„Silná poptávka a problémy v dodavatelských řetězcích napříč automobilovým trhem znamenají, že nedokážeme objednávky plnit rychleji. Proto jsme se rozhodli pozastavit příjem nových objednávek na Land Cruiser 70,“ nechal se slyšet Sean Hanley, viceprezident australské divize pro prodej a marketing. Tato země je pro land cruiser obecně nejsilnějším trhem.
Toyota Land Cruiser 70 má pod kapotou 4,5l vznětový osmiválec, který dává 205 koní a 430 Nm. Je spojený s manuální pětistupňovou převodovkou, samozřejmostí je redukční převod a pohon všech kol.
Test Toyoty Land Cruiser 300: Luxus, který obstojí všude
Motor by aktuálně plnil emisní normu Euro 5, ovšem pro dovoz do Evropy to stejně nestačí, a také tu jsou další bezpečnostní požadavky, které stařičký model splnit nedokáže. Na oficiální prodej v Evropě si tedy musíme nechat zajít chuť, i kdyby Toyota dokázala vyrobit víc kusů, než zákazníci chtějí.