Hlavní obsah

O levnou značku Volkswagenu je zájem i mimo Čínu

Jetta nemusí být jen pro Čínu. Tentokrát není řeč o kompaktním sedanu Volkswagenu, nýbrž o značce Jetta, která vznikla pro čínský trh jako levnější alternativa německé značky. Zájem o její produkty zažehl ideu expandovat například do Ruska.

Foto: Volkswagen

Jetta VS5

Článek

Teprve loni koncern Volkswagen v Číně spustil prodej levných aut pod značkou Jetta, a podle jejího prezidenta Haralda Müllera už má na tamním obrovském trhu podíl zhruba jedno procento. Takového úspěchu si samozřejmě jiné, podobné trhy nemohly nevšimnout, takže se hovoří o expanzi značky mimo čínské území.

„Úspěšný start samozřejmě zažehl zájem z jiných trhů,” uvedl Müller. Neupřesnil to a ani nic nepotvrdil, ale spekuluje se o expanzi do Ruska a jihovýchodní Asie.

Foto: Volkswagen

Jetta VE3

Další expanze směrem do Evropy není příliš pravděpodobná, značky Volkswagen a Škoda tu mají obrovské jméno a není třeba další značky na dobývání dolních pater trhu.

Stejně tak má značka Volkswagen skvělé renomé v Brazílii a na Severní Ameriku jsou zase čínské Jetty málo luxusní.

Foto: Volkswagen

Jetta VS5 zezadu nezapře příbuznost se Seatem Ateca.

Foto: Petr Horník, Právo

Seat Ateca FR

Značka Jetta v Číně aktuálně prodává tři modely - sedan VE3, který je v podstatě faceliftem čínského Volkswagenu Jetta, který stojí na platformě poslední Škody Rapid. A také dvě SUV - VS5 a VS7, které jsou zase levnějšími, chudšími variantami Seatu Ateca, resp. Tarraco.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám