Článek
Papež František dostal předčasný vánoční dárek. Mercedes dodal nový papamobil, upravený elektrický off-road třídy G. Stane se nejnovějším kusem v dlouhé řadě papamobilů založených na třídě G, které používali papežové Jan Pavel II., Benedikt XVI. a František.
Jedinečný model byl vyvinut v úzké spolupráci s Vatikánem a vyznačuje se perleťově bílým exteriérem a designem s otevřenou střechou. To vyžadovalo rozsáhlé úpravy včetně odstranění levých zadních dveří. Jako třídveřové se totiž již nové „géčko“ nevyrábí. Pravé zadní dveře zůstávají, ale otevírají se proti směru jízdy.
Uvnitř bílého interiéru se nachází vyvýšená plošina, která obsahuje centrálně umístěné, výškově nastavitelné otočné sedadlo. Automobilka uvedla, že křeslo díky tomu umožňuje papeži oslovovat publikum z různých úhlů.
Legenda do zásuvky. Mercedes představil elektrickou třídu G
Kromě luxusního papežského křesla se za ním nacházejí i dvě jednodušší sedadla. Třída G má také zadní schůdky a zadní plošiny pro bezpečnostní personál. Pokud se předpokládá špatné počasí, elektrický Geländewagen může být vybaven pevnou střechou, která poskytuje trochu ochrany.
Systém pohonu všech kol se čtyřmi motory byl „přizpůsoben zvláště nízkým rychlostem požadovaným pro veřejná vystoupení“. Standardní, běžně dostupný model 580 EQ, ze kterého vůz vychází, má 116kWh baterii a kombinovaný výkon 432 kW, 587 koní a točivý moment 1163 Nm.
Mercedes-Benz dodává vozy do Vatikánu již téměř 100 let a samozřejmě ne vždy šlo o terénní legendu třídy G. Prvním byl Nürburg 460 Pullman pro papeže Pia XI., který byl dodán v roce 1930.
Neúnavný, nezastavitelný, nezničitelný: G-Wagen od Mercedesu není městský pozér, ale off-roadový borec
Třída G od Mercedesu klame tělem. Nejčastěji tohle nablýskané SUV totiž můžete vidět zaparkované v Pařížské nebo jinde před luxusními podniky, jenže ono je to v jádru docela jiné zvíře.
Jak jezdí třída G po posledním faceliftu? Čtěte jízdní dojmy z drsného terénu!