Článek
Podle Porsche stanovil vůz rekordní čas 7:29,81 již 24. července letošního roku a překonal tak čas Mercedesu AMG GT 63 S o téměř sekundu. Jedná se o časy z delší sekce okruhu. Kratší část lze srovnat časy 7:25,04 versus 7:25,41. Opět ve prospěch Porsche.
Protestovat by zdánlivě mohl Jaguar se svým extrémním sedanem XE Project 8, který okruh zajel za čas 7:18,36. Ovšem to je auto o dvě automobilové kategorie níž, navíc bez zadních sedadel.
Za volantem seděl zkušební jezdec Lars Kern a jen pro srovnání, čas Panamery Turbo z roku 2016, v současné době nejsilnější verze čtyřdveřového sedanu, překonal o 13 vteřin.
Porsche 911 Turbo je tu v nové generaci, výkon 580 koní ale vrchol neznamená
Maskovaný vůz skrývá modernizaci modelu Panamera, která svou premiéru chystá v následujících týdnech. V případě rekordu z Nürburgringu se pravděpodobně jedná o vrcholnou variantu Turbo, je však také možné, že Porsche v rámci modernizace překvapí i ještě ostřejší variantou.
Porsche zatím nechce zveřejnit bližší informace o rekordním modelu, nicméně server Motor1 uvádí, že nejspíše budeme mít co dočinění s novou nejsilnější verzí panamery.
Spekuluje se o označení Turbo S, které aktuálně náleží hybridnímu modelu Turbo S E-Hybrid, ale v úvahu stále přichází i možnost, že v Porsche zkrátka jen o hodně vylepšili verzi Turbo. Každopádně, mluví se o upgradu podvozku i motoru a také elektronické stabilizace. Na obratnosti také přidaly nové, zakázkově vyrobené pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 1.
Porsche vyrábí písty pomocí 3D tisku. Jsou lehčí a umožňují vyšší výkon
Novinku hodlá Porsche představit už na konci tohoto měsíce. Jisté ale je, že už teď, ještě před oficiálním představením, je Porsche Panamera králem mezi superrychlými čtyřdveřovými sedany na Nürburgringu.