Článek
Zatímco podíl crossoverů a SUV vytrvale roste, vrcholně praktická MPV z evropských trhů odcházejí bez nástupců. Otazník visí i nad Volkswagenem Sharan. Poté, co Volkswagen představil Viloran pouze pro čínský trh, se jedná spíše o otazník s vykřičníkem.
Dědeček mezi velkými MPV končí po téměř 13 letech ve výrobě
Viloran je společným dílem s čínskou partnerskou automobilkou SAIC a ukazuje, kam až lze natáhnout modulární platformu MQB. Je 5346 mm dlouhý, 1976 mm široký a 1781 mm vysoký, rozvor náprav činí 3180 milimetrů.
I přes vyšší stavbu jde o typické velké MPV se zadními posuvnými dveřmi a sedmi plnohodnotnými místy uvnitř. Kožená sedadla s vyhříváním, odvětráváním, a dokonce i masáží jsou k dispozici pro všechna místa, což je unikátní.
Pod kapotou je dvoulitrový zážehový čtyřválec TSI. Naladěn je na 135 či 162 kilowattů. Přes dvouspojkovou převodovku pohání přední kola. Základní cena se v přepočtu pohybuje kolem milionu 1,25 milionu korun.