Článek
Nový Passat poslem budoucnosti vozů s dvojitým V ve znaku. Přední část není ničím jiným než praktickým obrazem, který jsme mohli vidět u studie Concept C. Chromovaná čtyřlamelová maska chladiče, které dominuje robustní znak automobilky, má tvar lichoběžníku. Výrazově se toto provedení nápadně podobá novému designovému vyjádření koncernové sestřičky Volkswagenu Audi.
.: klikni pro spuštění flashové přílohy
S každou novou generací nabízejí automobily více prostoru, což je umožněno nárůstem vnějších rozměrů. To platí i u šesté generace Passatu. Karosérie je dlouhá 4,77 metru, což představuje nárůst o 62 mm. Šířka vozu je 1,82 metru (+74 mm) a výška 1,47 metru (+10 mm). Rozvor má novou hodnotu 2,71 m, což je o 6 mm více než u předchozího modelu. Základní objem zavazadlového prostoru vzrostl o 90 litrů na slušných 565 litrů. Volkswagen rovněž uvádí, že u novinky byla zlepšena torzní tuhost karosérie o 57 procent.
Životopis modelu Passat | |
Narozen | červenec 1973 |
První rok prodeje 1974 | prodáno 133 tisíc vozů |
Milión prodaných vozů | prosinec 1976 |
Facelift první generace | 1977 |
Celkem prodáno | 2,6 mil. Passatů první generace |
Druhá generace | listopad 1980 |
Facelift druhé generace | 1985 |
Třetí generace | jaro 1988 |
Celkem prodáno | 1,6 mil. Passatů třetí generace |
Pět miliónů prodaných vozů | červen 1990 |
Čtvrtá generace | léto 1993 |
Pátá generace | 1996 |
Facelift páté generace | říjen 2000 |
Do října 2004 vyrobeno celkem | 13 miliónů vozů |
Základním benzínovým agregátem bude čtyřválcová jednotka o výkonu 75 kW. Další čtyři motory se u Passatu objevují poprvé. Čtyřválcové jednotky FSI s přímým vstřikem paliva disponují výkony 85, 110, 147 a 184 kW v případě šestiválcového motoru o objemu 3,2 l, který bude vrcholem nabídky zážehových agregátů na konci příštího roku.
Dieselové motory zastupují tří agregáty TDI, které se rovněž pro Passat novinkou. Jejich výkony jsou 77, 103 a 125 kW. Všechny budou postupně nabízeny s fitrem pevných částic. Nejvýkonější vznětová jednotka bude vybavena novou generací přímého vstřiku paliva s piezzo-elektrickými vstřikovači a dvěma vyvažovacími hřídeli. O převod rychlostí se budou starat šestistupňový automat či dvouspojková převodovka DSG.