Článek
Nový vrcholný Golf GTI s pohonem předních kol dostal lehce upravený vzhled, nabízí 300 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti až 267 km/h.
V základu nabídne LED Plus světlomety a poprvé má i podsvícené logo v masce. Drobnou proměnou ale prošly i zadní LED svítilny. Vůz stojí standardně na 19“ litých kolech, volitelně jsou ale dostupná i kovaná kola, kdy každé váží jen osm kilogramů, čímž se snižuje neodpružená hmotnost.
Kabina nabízí přednosti modernizovaného VW Golf včetně koženého sportovního multifunkčního volantu a nového infotainmentu s hlasovým asistentem IDA a integrovanou funkcí ChatGPT. Sportovně tvarované sedačky jsou samozřejmostí.
Pod kapotou je uložen přeplňovaný 2,0litrový zážehový čtyřválec EA888 o výkonu 221 kW (300 k) s nejvyšším točivým momentem 400 Nm. Motor je spojen s DSG převodovkou a výkon posílá na přední nápravu s elektronicky řízenou uzávěrkou diferenciálu.
Golf GTI Clubsport zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a jeho rychlost je standardně omezena na 250 km/h, díky volitelnému paketu Race je však možné rychlost zvýšit až na 267 km/h. Volitelným příslušenstvím je pak i DCC adaptivní podvozek.
Standardem je ovšem jízdní režim Special, který upraví nastavení vozu tak, aby odpovídalo náročným podmínkám na německém okruhu Nürburgring, kde byl vůz představen. Režim upravuje nastavení DCC podvozku i další možnosti vozidla.
Dostupnost na českém trhu ani cenu vrcholného Golfu GTI s pohonem předních kol zatím neznáme.