Hlavní obsah

Nový VW Beetle přilétnul do Česka, čeká se na něj pět měsíců

Novinky, Martin Žemlička

Volkswagen začal v Česku prodávat novou generaci legendárního modelu Beetle. Interpretace pro 21. století naštěstí více odpovídá původnímu originálu, ceny pro český trh jsou navíc nastaveny velmi rozumně. Základní cena činí 379 900 korun. Na auto vyráběné v Mexiku si ale docela počkáte - zhruba pět měsíců.

Foto: VW

VW Beetle

Článek

Beetle, v Česku Brouk, je světoznámá automobilová ikona non plus ultra. Je to také jeden ze tří nejprodávanějších modelů světa – původní verze, která vznikla v roce 1938, se prodalo neuvěřitelných 21,5 miliónu. V roce 1998 Volkswagen uvedl pod jménem New Beetle první novodobou verzi Brouka. Ta však vzhledem k vysoké pořizovací ceně a nepřesvědčivým tvarům, které nedokázaly zabrnkat na retro emoce, mnoho zájmu nesklidila.

Foto: VW

VW Beetle

Verze, která se představila v roce 2011 a do Česka míří až nyní, je na tom podstatně lépe. Tvary už nepůsobí „roztomile“, ale více odpovídají původnímu originálu a překvapením je i zajímavá cena, která začíná na částce 379 900 korun za verzi poháněnou motorem 1.2 TSI (105 k). Mimochodem, nejlevnější verze se vznětovým motorem přijde na 437 900 korun (rovněž 105 k). Negativem jsou delší čekací lhůty – Beetle vyráběný v Mexiku se k českému zákazníkovi (pokud si nevezme skladový vůz) dostane až za pět měsíců.

Skvělý design

Líbivý design budí hodně pozornosti a troufneme si říci, že většina lidí na něj bude reagovat s úsměvem. Klasické kulaté světlomety, vytáhlé blatníky i tradiční prudké zakončení C sloupku velmi intenzivně odkazují na původního brouka. Délka novinky činí 4278 mm, šířka 1808 mm, výška 1486 mm a rozvor 2537 mm. Objem zavazadlového prostoru je dostatečných 310 litrů, zadní sedačky jdou v případě potřeby sklopit.

Foto: VW

VW Beetle

Řízení klade tužší, avšak hodně syntetický odpor. Trochu tužší se zdála i kulisa přesné pětistupňové převodovky. Vnitřek vozu sice obsahuje mnoho koncernových tlačítek a displejů, chytrým řešením je ale retro schránka před spolujezdcem (je z plastu, ale vypadá jako kov). Výplně dveří mají v horních partiích plastové výplně lakované v barvě karoserie (rovněž působí na pohled jako z kovu, nikoliv z plastu).

Poloha za rozměrným volantem se hledá snadno, z auta je i bezproblémový výhled. Praktičnost snižuje pouhý jeden pár dveří, vzadu tak není zrovna moc místa, přesto vystačí i pro nekonfekční postavy.

Foto: VW

VW Beetle

Dva různé podvozky

Nový model je postaven na podvozku Golfu šesté generace. Kvůli snižování nákladů ale základní verze (všechny kromě 2.0 TSI) dostaly jednodušší zadní vlečenou nápravu (podobně jako jetta či polo), dvěma nejsilnějším motorizacím je vyhrazena zadní víceprvková náprava á la Golf.

Nutno říct, že během české prezentace jsme vyzkoušeli model s jednodušší nápravou, její odladění je velmi dobré, podvozek dobře filtruje nerovnosti a když nějakou ostřejší zatáčku projedete rychleji, máte stále z auta dobrý pocit – je bytelné, nenaklání se a zatáčí vcelku ochotně.

Určitě ale ne tak dobře jako právě Golf, nicméně zákazníci brouka budou tak či tak vybírat spíše méně výkonné motory a nebudou od auta vyžadovat onu „sportovnost“, kterou dnes i přes proklamace marketingových oddělení nabídne málokteré auto nižší střední třídy. Beetle zkrátka zatáčí, tlumí nerovnosti a celkově jede velmi dobře, a to, že VW použil levnější a technicky jednodušší řešení, vůbec nevadí a cenu nového modelu to výrazně srazilo dolů.

Foto: VW

VW Beetle

Na výběr bude pětice motorů 1.2 TSI 77 kW (105 k), 1.4 TSI 118 kW (160 k) a 2.0 TSI 147 kW (200 k). Naftové agregáty zastupuje 1.6 TDI 77 kW (105 k) a 2.0 TDI 103 kW (140 k). K dispozici jsou kromě manuálních převodovek (až na 1.6 TDI jsou šestistupňové) také dvouspojkové DSG se šesti nebo sedmi rychlostními stupni.

Foto: VW

VW Beetle

Anketa

Líbí se vám nový Beetle?
Ano (hlasuje žena)
17,7 %
Ne (hlasuje žena)
2,3 %
Ano (hlasuje muž)
64,1 %
Ne (hlasuje muž)
15,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 9492 čtenářů.

Historie VW Beetle

Volkswagen Beetle je jedním z nejprodávanějších automobilů na světě. V mateřské továrně ve Wolfsburgu se do roku 1974 vyrobilo téměř 12 miliónů Brouků. Koncem 70. let se jejich produkce přesunula z Německa definitivně do Mexika. Úplně poslední původní Brouk sjel z linky 30. července 2003, 64 let po začátku výroby, exemplář s pořadovým číslem 21 529 464.

Související témata:

Výběr článků

Načítám