Článek
Volkswagen Arteon konečně shodil veškeré maskování a ukázal se ve spoustě verzí včetně plug-in hybridu a také dlouho očekávaného kombíku s označením shooting brake.
Příď je u obou karosářských variant stejná - má masivnější mřížku chladiče a s obrysovkami svítí dvě linky právě v ní, směřující k logu uprostřed. Nové jsou také oba nárazníky, zadní světla, kola a různé chromové linky; u verzí R vidíme čtveřici koncovek výfuku, které zatím vypadají, že nejsou falešné.
Shooting brake je největší novinkou, která nadchne zájemce o co největší kufr. Třebaže praktičnost není nejdůležitějším artiklem této novinky, po sklopení zadních sedaček se sem vejde 565 litrů nákladu (o 2 více než u fastbacku), jsou-li sedačky na svém místě, nebo až 1632 litrů (o 75 více než u fastbacku), když je sklopíte.
V kabině je samozřejmě drobně upravená palubní deska s tenkými výdechy ventilace. Na středové konzoli však zůstávají nad centrálním displejem. Infotainment zůstává stejný, pouze přibyl příplatkový audiosystém značky harman/kardon a možnost bezdrátového připojení Androidu Auto a Apple CarPlay.
O kousek níž vidíme nový, s největší pravděpodobností dotykový panel klimatizace. Samozřejmě je automatická a dvouzónová; jak se bude ovládat za jízdy, se zatím nechme překvapit, ale díky vlastnímu prostoru by to nemusela být noční můra z hlediska ergonomie i odvádění pozornosti od řízení.
Co je dále nové, je příplatkový systém Travel Assist. Ten zvládá poloautonomní jízdu od nuly do 210 km/h na dálnicích a v kolonách. Může přebírat rychlostní limity ze značek, které přečte u silnice, a reaguje také na zatáčky a křižovatky před vámi. Podle Volkswagenu má zvládat sám i průjezd dopravními omezeními.
Součástí je také autonomní nouzové brzdění, které umí hlídat i nepozorné chodce, a couvací kamera má nově úhel záběru 170° místo dosavadních devadesáti. To znamená mnohem lepší přehled o dění za vozem např. při vycouvávání z parkovacího místa, když po obou vašich stranách stojí dodávky.
Pod kapotou je novinkou plug-in hybridní ústrojí; tato verze je označená eHybrid. Volkswagen slibuje „dlouhý dojezd čistě na elektřinu”; více se nedozvídáme, ale celkový výkon systému je 218 koní.
Je-li to ústrojí z Passatu GTE, jak předpokládáme, baterie má kapacitu 13,3 kWh a v reálném světě se čistě na elektřinu dá ujet nějakých 50 kilometrů. Spalovací motor by v tom případě byl benzínový čtyřválec o objemu 1,4 litru a poháněna jsou jen přední kola.
Pro ty nejnáročnější nabízí nový Arteon verzi R, která má pod kapotou dvoulitrový benzínový čtyřválec o 320 koních. Ten má pohon všech kol a technologii vektorování točivého momentu, která ho rozděluje mezi nápravami a mezi zadními koly podle aktuální potřeby.
Ceník ani datum uvedení do prodeje zatím nebyly oznámeny, ale obojí očekáváme někdy v průběhu letošního roku.