Článek
Pick-up typického evropského střihu, tedy s rámovou konstrukcí a užitečnou hmotností kolem tuny, tentokrát sdílí techniku s Fordem Ranger nové generace, která se představila v letošním roce.
V rámci strategie obou značek už Volkswagen „zapůjčil” základy modelu Caddy pro Ford Tourneo Connect, nyní je tomu právě naopak.
Ford představuje nové Tourneo Connect, je to caddy s make-upem
Tým designérů Volkswagenu nicméně pracoval na odlišení této dvojice a dal amaroku dramaticky tvarovanou příď, standardní maticové LED světlomety, které se zužují do blatníků, a unikátní zadní svítilny. Na zadních dveřích je vyraženo „AMAROK“, kdyby vyvstaly poslední pochybnosti...
Nový amarok bude v Evropě nabízen jako čtyřdveřový, jinde i s kratší dvoudveřovou kabinou. Novinka je mezigeneračně větší. Rozvor náprav narostl o 173 mm na 3270 mm, což podle Volkswagenu poskytuje více prostoru, zejména pro cestující na zadních sedadlech.
Nový Ford Ranger je tu, připomíná větší F-150
Celková délka však narostla pouze o 96 mm, protože převisy se zmenšily, což by spolu se zvýšením hloubky brodění z 500 mm na 800 mm mělo být užitečné mimo silnice.
Čísla jsou pro tento typ vozů důležitá, dodejme tedy, že tažná kapacita je 3 500 kg, maximální užitečné zatížení se zvýšilo z 1000 kg na 1160 kg. Střecha má statickou nosnost 350 kg, díky čemuž může automobilka nabídnout volitelný střešní stan pro čtyři osoby.
V interiéru najdeme vertikálně umístěný displej infotainmentu s úhlopříčkou 10 až 12 palců. Jedná se o řešení Fordu, které je pro amarok graficky lehce přizpůsoben. Volkswagen se liší také například volantem, částmi přístrojové desky, výdechy ventilace či tlačítky pod obrazovkou. Stejná jsou některá tlačítka nebo třeba volič převodovky.
Šestiválec nezmizel
Pro nový Amarok byly vyvinuty čtyři turbodiesely (TDI) a jeden přeplňovaný zážehový motor (TSI). Jen některé dorazí na evropský trh, ovšem Volkswagen to zatím neupřesňuje.
Základem je čtyřválec 2.0 TDI s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k), alternativou je výkonnější verze s 125 kW (170 k) či varianta téhož motoru se dvěma turbodmychadly naladěná na 150 kW (204 k) až 154 kW (209 k).
Jako nové vrchnolné TDI se uplatní šestiválec V6 3,0 litru, který nabídne v závislosti na trhu nejvyšší výkon 177 kW (241 k) nebo 184 kW (250 k). Evropa pravděpodobně oželí přeplňovaný zážehový motor 2,3 litru s nejvyšším výkonem 222 kW (302 k) od Fordu.
Test Volkswagenu Multivan TSI: Pojízdný obývák v nejlepším slova smyslu
Od výkonu 154 kW budou všechny verze amaroku uvedeny na trh s novou 10stupňovou automatickou převodovkou v sériové výbavě, alternativně na přání pro slabší motory. Kromě toho se bude pro různé motory dodávat 6stupňová automatická převodovka nebo 6stupňová, resp. 5stupňová manuální převodovka.
Amarok se podle Volkswagenu bude „na mnoha trzích” dodávat s pohonem všech kol v sériové výbavě. V závislosti na regionu a motoru budou k dispozici dva různé systémy: jeden s připojitelným pohonem všech kol v závislosti na situaci a jeden s trvalým pohonem všech kol.
Písek, horko, samota. Autem tam, kam byste svým vozem jet nechtěli
V nejrůznějších situacích podpoří řidiče až šest různých jízdních režimů – například pro jízdu na kluzkém povrchu nebo na úsecích s náročným terénem. Další zvýšení komfortu zajistí celá armáda asistenčních systémů, Volkswagen uvádí více než 20 těchto systémů včetně pokročilého adaptivního tempomatu.
Nová generace amaroku dorazí na český trh v první polovině roku 2023 za dosud neupřesněné ceny.