Článek
Francouzská prémiová značka DS Automobiles se ještě před oficiální premiérou nového modelu, který pravděpodobně dostane označení DS 8, pochlubila jeho působivým dojezdem, který se s hodnotou 750 kilometrů na jedno nabití (dle WLTP) řadí mezi elektrické premianty.
K působivému dojezdu měla přispět především propracovaná aerodynamika vozu, včetně aktivních prvků v předním nárazníku, díky které se povedlo snížit koeficient aerodynamického odporu na hodnotu 0,24 Cd.
Nový model DS 8, který by se měl stát nástupcem sedanu DS 9 na pozici vlajkové lodi, bude po technické stránce pravděpodobně spřízněn s modely Peugeot e-3008 či Opel Grandland, oproti kterým by však měl dostat řadu úprav. Namísto klasického SUV by se tak mělo jednat spíše o SUV kupé, respektive zvýšený fastback s unikátní siluetou.
DS se odvrací od SUV, chce být Vuittonem automobilového průmyslu
Na bližší informace si budeme muset počkat až do oficiální premiéry, která se podle automobilky uskuteční ještě před koncem tohoto roku.
Pro francouzskou značku mířící do prémiového segmentu by měl nový model představovat začátek elektrické éry.
Po designové stránce by měl nový model čerpat z konceptu DS SM Tribute a svými tvary i světelným podpisem by se měl odlišovat od mainstreamu, aby byl snáze rozpoznatelný a budoval si lépe své prémiové postavení. Kabina by měla být minimalisticky pojatá, vzdušná a moderně vybavená.
Výroba modelu DS 8 by měla probíhat v italském závodu společnosti Stellantis v Melfi, kde se postupem času očekává také výroba spřízněného nástupce modelu Opel Insignia a znovuzrozeného modelu Lancia Gamma.