Článek
Současný superb se prodává od roku 2015 a prošel jednou modernizací. Osm let na trhu je běžná délka životního cyklu evropského auta, a tak letošní rok se startem prodejů letos či nejpozději zkraje příštího roku je očekávaným krokem.
V rámci škodovky je to model poměrně úspěšný i navzdory meziročnímu poklesu dodávek. Celkově automobilka v roce 2022 dodala o 16,7 % méně aut než v roce 2021, superb ale klesl jen o 8 % na 60 800 kusů.
Mnoho detailů o příštím superbu není známo. Britský web Autocar spekuluje, že bude stát na platformě MQB Evo, stejně jako nová generace Volkswagenu Passat. Ta nemá dostat karoserii sedan; jestli superb uvidíme ve formě sedanu i liftbacku jako dosud, je také zatím otázkou.
Škoda Auto loni dodala méně aut. Kvůli válce a nedostatku dílů
Podle starších informací od automobilky tomu tak bude, ale původně se také mělo za to, že čtvrtá generace fabie dostane i verzi kombi, z čehož nakonec sešlo. Nový superb by se v každém případě měl vyrábět v Bratislavě po boku passatu.
Platforma MQB Evo v každém případě otvírá možnosti použití výhradně spalovacích, mild hybridních i plug-in hybridních pohonných ústrojí. Plug-in hybrid už v nabídce superbu je, a to v podobě verze iV.
Kromě superbu letos dostane novou generaci i model Kodiaq, který se prodává od roku 2016. O jeho nové generaci také není na světě zatím mnoho informací. Je ovšem úspěšnější než superb, loni se ho prodalo 96 300 kusů (o 4,2 % méně než v roce 2021) a dalo by se tedy očekávat, že novinka vznikne podle podobného receptu - velké SUV s až sedmi sedačkami, pohonem všech kol a se spalovacími motory pod kapotou.
Automobilka v tiskové zprávě hovoří o zrychlování elektrické ofenzivy, takže možná můžeme doufat i v plug-in hybridní kodiaq. V každém případě podle člena představenstva Martina Jahna můžeme v roce 2026 čekat tři nové elektromobily.