Článek
Je velká škoda, že se Subaru zatím neodvážilo k tomu, aby uvedlo v život koncept Viziv jako model Forester. To, co se stalo, je vlastně změna navazující na současnou designerskou linku a stejně tak i na současnou techniku.

Nová generace modelu Subaru se představila v New Yorku. Video: Subaru
Vzhled auta nijak nepřekvapí. Tak trochu víc se přitahuje směrem k modelům XV nebo Outback. Bývalá hranatá karoserie se trochu zaoblila, teď je navíc o kus větší (vůz je 4625 mm dlouhý, 1815 mm široký a 1730 mm vysoký) a navíc vypadá trochu víc jako civilní SUV.
Podstatná je také technika. Auto totiž stojí na univerzální platformě SGP (Subaru Global Platform), která už dnes pracuje v mnoha jiných vozech. Nemusíme se však bát, že by auto s tímto podvozkem „změklo“. To je poznat už z toho, že auto má světlou výšku 220 mm. Stále bude mít pohon všech kol. Stále bude mít pod kapotou plochý čtyřválec.

Nové Subaru Forester
Ten má objem 2,5 litru, což by mohlo evokovat podezření, že jde o pořád ten samý agregát, jako dosud. Jenže podle informací je v něm 90 % součástek nových. Takže o něm můžeme s klidem říkat, že jde o nový agregát. Změnily se i výstupní parametry – výkon je nově 135 kW, točivý moment 238 N.m. V USA se auto ukázalo pouze s převodovkou CVT. Až auto přijde do Evropy, pravděpodobně se dostane i na manuální řazení a také menší objem motoru.
Samozřejmostí pro dnešní dny je ohromná hromada asistenčních a pomocných elektronických systémů. Tak třeba systém X-Mode pro pohon všech kol má zcela nové řízení, bezpečnostní kamery Eye Sight koukají nejen dopředu, ale kontrolují i řidiče, jestli se mu nechce spát…
Nové Subaru Forester dorazí do USA na konci tohoto roku. Kdy se objeví v Evropě a jaké bude mít specifikace, to zatím netušíme.