Hlavní obsah

Nový šéf Škody vyjmenoval soupeře, Dacii mezi ně neřadí

Novinky, Milan Lažanský

Předseda představenstva Škody Auto odmítá spekulace o novém nasměrování automobilky do spodních cenových pater v rámci evropského trhu. Thomas Schäfer, který kormidlo ve vedení mladoboleslavské automobilky převzal 3. srpna, nevidí soupeře u Dacie, ale například u korejských a francouzských značek. Uvádí to týdeník Škodovácký odborář.

Foto: Škoda Auto

Předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer na představení elektrického crossoveru Enyaq iV.

Článek

„Jsem si vědom, jaká očekávání a obavy jsou spojené s mou osobou. Bude ze Škody levná značka na úrovni Dacie, jsem jen místodržícím Herberta Diesse?“ cituje odborářský týdeník Schäfera ze setkání s podnikovou radou.

„Já práci svých předchůdců nezavrhnu. Mým cílem je pokračovat v úspěšném kurzu značky Škoda i v příštích letech. To jsem ostatně zdůraznil i při setkání s předsedou vlády. Je jasné, že se to někdy neobejde bez konfliktu nebo hádek, ale vždy budu hájit náš cíl,“ pokračuje.

Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion

AutoMoto

Diskusi ohledně budoucí pozice Škody označuje za spíše emocionální. Podnikové radě řekl, že „neexistuje žádný spor o pozici značky jako takové, nýbrž se vede kritická diskuse o rozložení nabídky a výroby vozů“.

„Naše modely poskytují skvělý poměr mezi cenou a užitnou hodnotou, pozitivně překvapují prostorem a snadným ovládáním,“ řekl. „Chceme vybudovat nový potenciál pro některé trhy a stát se atraktivnější pro další vrstvy zákazníků. Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi jsou naši klíčoví konkurenti, tam zaútočíme,“ vyjmenoval Schäfer.

Schäfer podle týdeníku dále zmínil, že jeho cílem je silněji zastupovat značku ve Wolfsburgu. „Jsme úspěšní, máme skvělé nápady a občas i lepší auta než v mateřském koncernu, to pak vede i k závisti. Doufám, že se mi podaří zprostředkovat vztahy pro klidnou práci,“ uvedl.

Otázky padají ze všech stran

Padesátiletý Schäfer svými slovy reaguje na četné spekulace. Výměna na nejvyšší pozici v rámci Škody Auto s sebou od začátku nese obavy ohledně budoucího zaměření automobilky. Ty krom názoru některých analytiků podpořil i šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess. Pro list Frankfurter Allgemeine Zeitung 1. srpna řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v konkurenci s Korejci a Francouzi.

„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ uvedl Diess a přirovnal směřování Škody k pozicím Volkswagenu a Audi.

Podobné nálady vyvolala další spekulace, a to ohledně přesunu výroby největších modelů, superbu a kodiaqu, mimo české závody.

Odbory: Superbu a kodiaqu hrozí výroba v cizině

AutoMoto

„Nestačí ještě toto tažení proti Škodě? Lidově řečeno, musíme Škodu vykuchat od všeho dobrého, excelentního, co v současné době máme? Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej bůh pod Dacii,“ komentoval to v září odborový předák Jaroslav Povšík v časopise Škodovácký odborář. Odbory proti tomu podle jeho slov budou bojovat v tisku, u vlády, u veřejnosti i v koncernu Volkswagen.

Babiš s Havlíčkem mluvili s novým šéfem Škody Auto, Schäfer slíbil další růst

AutoMoto

Kvůli zmíněným obavám se na konci srpna se Schäferem setkali i premiér Andrej Babiš a místopředseda vlády Karel Havlíček. Předseda vlády po jednání prohlásil, že Škoda Auto plánuje další růst a „dál bude vyrábět špičkové automobily, udrží velmi vysokou míru investic do výzkumu a vývoje z posledních let. Žádný ústup z kvality a přesun do nízkonákladového segmentu se konat nebude“.

Související témata:

Výběr článků

Načítám