Článek
Novinka, po designové stránce připomínající modely Megane E-Tech Electric, Rafale a Clio, se představila hned ve dvou verzích - bílé Iconic a šedé Esprit Alpine. Ta však nebude, na rozdíl od ostatních renaultů, tvořit vrchol nabídky - nejvyšší výbavou je Iconic.
Za zmínku po vzhledové stránce stojí kromě denního svícení v podobě dvou půlek kosočtverce v rozích přídě také futuristická kola, trochu připomínající ta na některých peugeotech, či zapuštěné kliky dveří.
V interiéru vidíme palubní desku známou z Meganu E-Tech Electric včetně volantu, trojice páček na jeho pravé straně a dvou displejů. Ten centrální, orientovaný na výšku, nabídne operační systém OpenR Link, založený na Androidu. To např. znamená, že vestavěná navigace je Mapami Google, do nichž je možné se přihlásit svým profilem a mít tak po ruce svá uložená místa.
K mání bude prosklená střecha, která místo fyzické rolety nabídne možnost elektrického zneprůhlednění, a to ve dvou částech - nad předními či zadními místy. Renault tvrdí, že vypuštěním klasické rolety ušetřil 30 mm prostoru pro hlavy cestujících.
V nabídce bude až 30 různých asistenčních systémů a hlídačů, samozřejmostí jsou různé jízdní režimy a také nastavitelné ambientní osvětlení. Automobilka také uvádí, že klade důraz na udržitelnost - 24 % materiálů v celém voze je recyklovaných.
U potahů sedaček toto číslo může dosahovat až 100 % v závislosti na zvoleném provedení; klasická kůže tu není k mání vůbec. A také, 90 % celého vozu je recyklovatelných.
Třebaže se stal crossoverem, scénic stále myslí na praktičnost. Interiér nabídne téměř 39 litrů úložných prostor navíc k 545-1670l zavazadelníku. Za povšimnutí stojí třeba výklopné držáky nápojů a tabletu v jednom pro zadní vnější místa.
Technickým základem vozu je platforma CMF-EV, na níž stojí i Megane E-Tech Electric. Při spuštění prodejů budou k mání dvě verze, základ nabídne 170 koní, 280 Nm a 60kWh baterii pro dojezd až 418 km, dražší možnost bude mít 218 koní, 300 Nm a 87kWh baterii, která má stačit až na 610 km jízdy.
Výroba bude probíhat v závodě ve francouzském Douai a do prodeje vozy zamíří zkraje roku 2024.