Článek
Renault začal Zoe prodávat na evropském trhu už před sedmi lety a od té doby se stal tento elektromobil nejprodávanějším v Evropě, když si ho k srpnu 2019 pořídilo už 160 tisíc zákazníků. Francouzi proto neváhali a přišli s novou generací.
Co se týče exteriéru, příliš změn se v něm neodehrálo. Zoe si uchovalo oblé tvary a kompaktní velikost, která ho předurčuje do městského provozu. V interiéru pak vůz může nabídnout novou desetipalcovou obrazovku řidiče, modernizovanou palubní desku i obrazovku infotainmentu. Kupující bude moci volit mezi základní výbavou Life, vylepšenou Zen a vrcholnou Intens.
Nová Škoda Octavia RS přijede brzy, takto ji vidí nezávislý grafik

Zoe nabídne zákazníkům dvě motorizace. Slabší elektrický agregát R110 s kapacitou 52kWh a výkonem 108 koňských sil a silnější pohonnou jednotku s výkonem 135 koní při stejné kapacitě.
Slabší motorizace se podle Renaultu z nuly na 100 km/h dostane za 11,4 sekundy a silnější přibližně o 2 vteřiny rychleji. Maximální rychlost je 135 a 140 km/h. Baterie údajně zvládne na jedno nabití ujet až 395 kilometrů a při rychlonabíjení se její kapacita podle výrobce doplní za 70 minut.
Potencionálního zákazníka ovšem bude zajímat především cena, která vytváří u elektromobilů výraznou vadu na kráse. Zoe se v základní verzi Life nabízí pouze se slabším motorem R110 a v ceníku je u ní uvedeno číslo 835 tisíc korun. Renault ale aktivoval i akční zvýhodnění, se kterým se kupující dostane na přijatelnější hranici 695 tisíc korun.
U vrcholné výbavy Intens zase lze volit pouze silnější motor, ale po zvýhodnění se dá auto koupit za 785 000 korun, tedy o pětadvacet tisíc korun více než u výbavy Zen s motorem R135.
Letňanské výstaviště bude do neděle patřit elektromobilům

Zoe se na českém trhu elektromobilů utká pravděpodobně především se Škodou Citigoe iV, která se nyní prodává za 479 900 korun, ale na druhou stranu má nižší dojezd 252 kilometrů a slabší výkon 82 koní.
Ti, kdo touží po silnějším elektromobilu, mohou zvolit nový Hyundai IONIQ s výkonem 154 koňských sil. Ten ovšem stojí v základní verzi téměř 900 tisíc korun.