Hlavní obsah

Nový Renault Megane se představil v Mnichově, podívali jsme se dovnitř

Megane E-Tech Electric, jak se novinka Renaultu představená na autosalonu IAA přesně jmenuje, je francouzským konkurentem Volkswagenu ID.3. Prohlédli jsme si ho zblízka i zevnitř.

Renault Megane E-Tech ElectricVideo: Renault

Článek

Několik měsíců po odhalení maskovaného prototypu se na mnichovském autosalonu představuje Renault Megane E-Tech Electric v celé své kráse jako jedna z mála místních premiér. Je přesně tím, čím prototyp sliboval být – hatchbackem s designovými prvky crossoveru.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Renault Megane E-Tech Electric na autosalonu IAA 2021 v Mnichově

Až přijde na trh, bude prvním modelem Renaultu s novým logem. Tvář si ale zachovává podobnou – všimněte si tvaru předních lamp, které jsou těm na současném meganu dost podobné. I zadní světla jsou povědomá – až na linku svítící přes celou šířku zádě. Za zmínku stojí kliky, které jsou vpředu výklopné a na zadních dveřích po vzoru clia schované do C-sloupků.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Výklopné přední kliky jsou zajímavým detailem a drobně zlepšují aerodynamiku. Když jsou schované, pochopitelně.

Ovšem, pod podlahou zavazadelníku není rezervní kolo a ani elektromotor – ten pohání přední kola. Může mít 130 koní a 250 N.m, nebo u dražších verzí 218 koní a 300 Nm. Silnější elektromotor zvládne 1,6 tuny těžký vůz rozpohybovat na stovku za 7,4 sekundy a pokračovat až k maximálce 160 km/h.

Čerpá energii z baterie, která může mít kapacitu 40 nebo 60 kWh. Ta menší má stačit na 300 km dojezdu dle normy WLTP, ta větší na 470 km. Nabíjet je možné palubní nabíječkou na střídavý proud o výkonu až 22 kW, anebo 130kW rychlonabíječkou se stejnosměrným proudem. Máte-li doma 7,4kW wallbox, osmihodinové nabíjení větší baterie dodá energii na 400 kilometrů v kombinovaném cyklu.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Interiéru dominují dva displeje – 12,3” přístrojový štít a 12” vertikální centrální displej.

Megane E-Tech Electric je ve skutečnosti menší než působí na fotkách – výška je jen půldruhého metru a délka 4,2 metru. I zpoza volantu člověku přijde jako normální hatchback s tlustší podlahou, čímž konkuruje Volkswagenu ID.3. Na rozdíl od něj ale má „normálnější” proporce a také interiér s běžně velkým přístrojovým štítem dává dojem hatchbacku, na jaké jsme zvyklí.

Elektrická sedačka kousku, do nějž jsem se na autosalonu posadil, umí i odjíždět dozadu, když otevřu dveře, a pro pravou nohu trochu děsivě vypadající středová konzole není na první dojem špatná – o čalouněný panel trčící pod displejem si opřu lýtko a koleno má dost místa.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Nabíjecí zásuvka je trochu neprakticky za předním kolem, tedy daleko od rohu karoserie.

Prostornost adekvátní své třídě je i na zadních sedačkách a zavazadelník je docela slušně hluboký – opět, skoro jako u konvenčního hatchbacku. Materiály a zpracování vystavených předsériových kusů nejsou špatné. Samozřejmě, v sériové výrobě to může vypadat a zejména na dojem působit ještě o trochu lépe.

Elektrický megane bude k objednání od února příštího roku a doručování zákazníkům začne o měsíc později. Ceník zatím není na světě.

Výběr článků

Načítám