Článek
O Tesle Cybertruck je dlouho relativně ticho, a to přes fakt, že už letos měla být v prodeji. U Tesly jsme však na podobná zpoždění už zvyklí, a tak musíme vzít zavděk aspoň snímkem jednoho z vývojových prototypů, uloveným při testování na polygonu automobilky v kalifornském Fremontu.
Cybertruck - original vs latest:
— Cybertruck + Aptera 💚 (@TeslaTruckClub) December 10, 2021
Mirrors added
Giant windshield wiper
Curved windshield
Black bed liner
Shorter hood
Shorter bed? Notice top glass used to line up with side windows
No door handles pic.twitter.com/eZxL83Aiab
Snímek pochází z videa zveřejněného 10. prosince kanálem Chile Al100 na YouTube. V něm je vidět prototyp cybertrucku i za jízdy po jednoduchém testovacím okruhu.
Odlišností je na první pohled celá řada. Třeba fakt, že střecha má přesah za konec zadních bočních dveří, a tedy se korba jeví o kus menší, než byla u představeného konceptu. Kde skutečně končí kabina a začíná střecha, není dost dobře viditelné, ovšem Elon Musk už dávno řekl, že se produkční cybertruck bude muset oproti konceptu zhruba o 5 % zmenšit, aby se vešel do amerických parkovacích domů.
Další změnou je zakřivené čelní sklo a podle autora tweetu také kratší kapota. Také tu jsou konvenční zpětná zrcátka, která původně představený koncept vůbec neměl. Tesla s nimi nepočítala, ale dle amerických zákonů je zatím není možné nahradit kamerami.
Tisíce lidí si rezervovaly příslušenství k vozu od Tesly, který není v prodeji
Také tu je obří stěrač čelního skla. Kdysi se objevila zpráva, že Tesla vyvíjí inovativní elektromagnetický systém předních stěračů, při němž by se rameno stěrače posouvalo po skle vodorovně, jako když čistíte sklo stěrkou u benzinky. Nebylo by ukotveno na jednom místě, kolem kterého by se otáčelo po kružnici. Toto ale vypadá na tradiční stěrač. Jaký systém stírání bude mít produkční cybertruck, zatím není jasné.
Tesla umožňuje hrát za jízdy videohry i řidičům
Upravené jsou také nárazníky, a vidíme-li správně, mezi předními světlomety – které jsou nyní dva na krajích auta, nikoliv jeden přes celou šířku – nacházíme tzv. Front Identification Lamps (česky „přední identifikační světla”). Ta v USA musí mít auta, která jsou bez zrcátek či dalších podobných prvků vystupujících z obrysu vozidla širší než 80 palců, tedy 2032 mm.
Kdy bude produkční cybertruck na trhu, je zatím ve hvězdách. Hovoří se o začátku výroby na konci roku 2022.