Článek
Čínská automobilka BYD se pochlubila pátou generací svého plug-in hybridního pohonu, jehož parametry jsou skutečně výjimečné. Na jednu nádrž totiž slibuje dojezd až 2100 kilometrů.
Základem pohonného ústrojí označovaného DM (Dual Mode) je 1,5litrový benzinový motor, naladěný na nejvyšší výkon 74 kW (99 k) a 126 Nm točivého momentu. V závislosti na verzi pak může být doplněn elektromotorem o výkonu 120 kW s točivým momentem 210 Nm, respektive elektromotorem o výkonu 160 kW s 260 Nm.
Renault Rafale už může mít i 300 koní, přijíždí jako plug-in hybridní čtyřkolka
Základní verze je vybavena baterií s kapacitou 10,08 kWh, výkonnější verze nabídne kapacitu 15,78 kWh. V obou případech se ale jedná o 12V lithium-železo fosfátovou baterii, jejíž energetická hustota měla mezigeneračně vzrůst o 15,5 procenta.
Jednou z hlavních předností systému má být vysoká termální účinnost motoru, dosahující podle Carscoops až 46,06 procenta. Dle BYD se jedná o nejlepší výsledek u jakéhokoliv produkčního vozu, kdy motor využívá 46 % tepelná energie, zatímco zbytek je ztracen. Důležitý by však měl být i sofistikovaný systém řídící využití motorů.
Výsledkem evoluce plug-in hybridního systému by měla být průměrná spotřeba 2,9 l/100 km a dojezd kolem 2100 kilometrů bez nutnosti tankování či dobíjení. Model s menší baterií by měl nabídnout čistě elektrický dojezd 80 km, větší baterie by měla zajistit dojezd až 120 km.
Spotřeba i dojezd na jedno natankování ovšem vychází z čínského testovacího standardu CLTC, který je ve srovnání s evropským standardem WLTP velmi optimistický a příliš neodpovídá situacím z reálného světa. I tak jsou ale oznámené parametry působivé.
Nová plug-in hybridní pohonná jednotka by se měla na čínském trhu objevit v modelech Seal 06 a Qin L, které stojí na stejné platformě. Cena nového plug-in hybridu Seal 06 DM-i přitom bude na čínském trhu začínat od 99 800 jüanů, v přepočtu 314 284 korun.