Hlavní obsah

Nový Phaeton: menší a s technikou Audi

U Volkswagenu Phaeton nemůžeme ani z části říct, že by to byl prodejní trhák. Našlo se jen málo lidí, kterým by nevadilo, že si kupují "lidový vůz" za nelidovou cenu. Ale nástupce už je ve vývoji a podle posledních zpráv bude mít se současným modelem jen málo společného.

Článek

Především se automobil zmenší. Nový ředitel VW Martin Winterkorn již chvíli po svém nástupu jasně definoval nové cíle všech značek - odlišení a nutnost zaplnit kompletní nabídku a "nelézt si do zelí." [celá zpráva] To poslední však Phaeton nesplňuje. Snaží se kanibalizovat na Audi A8, což mu zjevně nejde. S menšími rozměry by mohl mít větší šanci na úspěch, a to i proto, že na rozdíl od současného velmi těžkého vozu by měl být sportovnější.

Podle Winterkorna se tak Phaeton dostane kousek výš, než je dnes Passat. Navíc by měl dost zlevnit, k čemuž by mu měla dopomoct i technika, kterou převezme z Audi. Náklady na výrobu tak klesnou a menší vůz by mohl zaujmout víc lidí. Také v USA by mohl mít mnohem větší úspěch. Jeho znovuuvedení na tamní trh už bylo  potvrzeno. [celá zpráva]

Související témata:

Související články

Koncern Volkswagen se bude víc rozlišovat

Budoucí šéf automobilového koncernu VW Martin Winterkorn hodlá podle týdeníku Der Spiegel přebudovat strukturu podniku. Značky, které jsou v něm sdruženy, mají...

Překvapení: Volkswagen Phaeton znovu do USA

Volkswagen Phaeton není mrtvý. Po nastoupení nového šéfa koncernu Martina Winterkorna se objevily zprávy, že již odepsaný projekt Phaeton nejen že neskončí,...

Výběr článků

Načítám