Hlavní obsah

Nový Peugeot 5008 přijíždí jako hybrid i elektromobil se sedmimístnou kabinou

Větší sourozenec modelu 3008 nabídne v čistě elektrické verzi E-5008 standardně sedmimístnou kabinu a dojezd až 660 kilometrů. V nabídce ale zůstávají i hybridní verze.

Foto: Stellantis

Peugeot E-5008

Článek

Francouzská automobilka Peugeot se pochlubila novou generací modelu Peugeot 5008, který rovnou představila ve spalovací i čistě elektrické verzi označené tradičně E-5008. Po designové stránce přitom velké rodinné SUV navazuje na menší model 3008, má ovšem delší rozvor i karoserii s upravenými zadními tvary.

Vůz stojí na platformě Stellantis STLA Medium a díky rozvoru 289 cm a celkové délce 479 cm nabízí bohatý vnitřní prostor. Na šířku vůz měří 189 cm a na výšku 169 cm. Jeho podběhy pak vyplňují kola o průměru 19 a 20 palců.

Přední části kabiny dominuje nový i-Cockpit s celkovou úhlopříčkou 21 palců, který se táhne od prostoru před řidičem až po střed palubní desky. Panel je tvořen dvojicí 10“ digitálních obrazovek. Nechybí však ani ovladače i-Toggles, které lze naprogramovat pro rychlý přístup až k 10 funkcím.

Peugeot 3008 nové generace: v elektrické verzi ujede až 700 km na jedno nabití

AutoMoto

Hlavní důraz je ale kladen především na prostornost, kdy druhou řadu tvoří posuvná lavice s dělením 60/40, zatímco opěradla lze sklápět v pěti polohách v poměru 40/20/40. Funkce společného sklopení a odsunutí sedadel v druhé řadě pak usnadňuje přístup na třetí řadu sedadel slibující pohodlné sedáky i vyšší opěradla pro komfortní cestování až v sedmi lidech.

V sedmimístné konfiguraci nabídne Peugeot 5008 zavazadlový prostor o objemu 259 litrů, další prostor o objemu cca 80 litrů je však k dispozici pod sedadly ve třetí řadě, kam navíc není zvenčí vidět. V pětimístné konfiguraci se objem zvyšuje na 748 litrů a ve dvoumístné konfiguraci už francouzské SUV nabídne až 1815 litrů.

Peugeot 5008 bude dostupný ve spalovací i čistě elektrické verzi, přičemž zájemci o oba typy pohonů mají možnost volby. Model E-5008 totiž bude dostupný s pohonem dvou kol s výkonem 157 kW nebo 170 kW, v obou případech má elektromotor nejvyšší točivý moment 345 Nm.

Verze s pohonem všech kol nabídne kombinovaný výkon 237 kW, přičemž přední elektromotor má výkon 157 kW a 345 Nm točivého momentu, zatímco zadní elektromotor přidává 80 kW a 170 Nm točivého momentu.

O napájení se stará lithium-iontová 400V baterie s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) umístěná pod podlahou. Základní verze s pohonem dvou kol má baterii s kapacitou 73 kWh slibující dojezd až 500 km na nabití. Výkonnější verze mají baterii s kapacitou 98 kWh, která u předokolky zajistí dojezd až 660 km, zatímco čtyřkolka nabídne opět asi 500 km.

Baterie podporuje rychlonabíjení při výkonu až 160 kW, díky čemuž by měla posádka získat dojezd až 100 km už za 10 minut. Nabití z 20 na 80 procent by pak mělo trvat asi 30 minut. Palubní nabíječka má standardně výkon 11 kW, volitelně však bude dostupná i výkonnější palubní nabíječka s dvojnásobným výkonem. Standardem je i tepelné čerpadlo.

Kromě elektrické verze bude k dispozici rovněž motorizace Hybrid 136 e-DCS6, tvořená 1,2litrovým tříválcem o výkonu 136 koní v kombinaci s 48V mild-hybridním systémem. Motor je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, do které je uložen elektromotor a pohání přední kola.

Mild-hybridní systém slibuje vyšší točivý moment v nižších otáčkách a snížení spotřeby až o 15 procent. Při jízdě ve městě by pak spalovací Peugeot 5008 měl až 50 procent času strávit v čistě elektrickém režimu a spotřeba by se měla pohybovat kolem 5,7 l/100 km. V budoucnu se pak očekává ještě plug-in hybridní motorizace, jejíž parametry zatím neznáme.

Nový Peugeot 5008 se bude vyrábět výhradně v závodě ve francouzském Sochaux a jeho prodej na evropských trzích by měl být zahájen na podzim tohoto roku. Na ceny si tak budeme muset ještě počkat.

Modernizovaný Peugeot e-Rifter přijíždí s výraznějším stylem a delším dojezdem

AutoMoto

Peugeot 208 prošel modernizací, vypadá ještě expresivněji

AutoMoto
Související témata:
Peugeot e-5008

Výběr článků

Načítám